Dopdagen.

Idag den 10/5 är det Sams dopdag! Tänk att det var för ett år sedan som hela släkten var samlad och vi nervösa över att allt skulle klaffa. Och lillputte somnade under ceremonin och var så himlans duktig under hela dopet. Han ville sno prästens dopbok, men annars gick allt toppen. Även när han skulle få vatten på huvuet (som han avskyr idag) så gick det galant! Sötaste älsklingen!

Sparbössan han fick då har hunnit få en massa sedlar och mynt, gungkossan som var för stor då används flitigt nu varje dag och är en stor favorit, böckerna och cd-skivorna till har vi lyssnat mycket på och det var när jag kom på mig själv med att gå runt och sjunga " Ketchup ska prutta det tycker jag" som det nog faktiskt var dags för lite annan musik ett tag! :) Nu är det Bajse (Bamse) som gäller (en julklapp från morbror och Sofia).
Fischerringarna har används flitigt och allt som han fick på den stora dagen har varit så bra!

Tänk vad året har gått fort, och att all tid jämt rusar iväg! Jag njuter varje sekund av vår solstråle som lyser upp varje morgon som en sol. Helt plötsligt är det helt ok att kliva upp 06. Ja det måste jag ju ändå eftersom jag jobbar, men det är inte med en massa stånk som innan.

Livet är verkligen fantastiskt, och att man skall njuta av varje minut det har en helt annan innebörd och vikt när man har barn! Då försöker man verkligen samla all tid man har, för den kommer aldrig igen! Nu dagishämtning, jag längtar! Men vi myser inne idag, huvva vad ruggigt det är och jag ahr ju haft friluftsdag ute halva dagen och inte hunnit tina. Mer om den sen. Ciao!



Lånad bild från kompis. Dopdagen 2oo9




Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Hahhaahhaah Bajse hahhahah

Förlåt jag är så övertrött :D

2010-05-10 @ 17:40:38
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Linda

så sant så sant...



vad roligt att ni vann, det är kanske så man ska göra med spelrader... låta barnen välja. Ja det kan inte bli värre med turen iaf haha.

Kram

2010-05-10 @ 19:12:13
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Nina

åå va d dopdag idag :D vi har snart vi med, den 16e.. förstå va länge sen, ett år!!



du menar fingerfärgen eller ? hitta inga kritor heller. men fingerfärgen finns hos de flesta leksaksbutikerna.. ja köpte våra i sickla.. finns en lekbutik där..



2010-05-10 @ 19:57:50
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Ingrid

vilken härlig blogg!! älskar headern :)

2010-05-10 @ 20:03:34
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: Nina

jag bor i årsta. så det är ju nära att åka tvärbanan till sickla udde å sen gå.. du?



minns inte va den där leksaksaffären heter.. men den ligger där skopunkten å sånt ligger. alltså inte inne i själva centrumet..



2010-05-10 @ 20:09:35
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0