Husdrömmar.

Gokväll! Vi har ägnat hela kvällen åt att spana hus... åååh vad mycket fint det finns. Och stora öppna ytor med vitt vitt vitt. Det är det som önskas. Men sedan får man ju se vilken prislapp som sitter på det hus man fastnar för. Vill ju inte bara bo, vill ha råd att unna oss, resa ibland, ge våra barn det bästa i trygghet och det kostar ju det med även om den viktigaste tryggheten såklart ges genom kärlek, omtanke och att man ger barnen det viktigaste och dyrbaraste man har, tid! Tid är ett underskattat ord tycker jag. För om man jobbar, har ett hem att sköta om, familj att umgås med och ta hand om, ärenden att uträtta, vänner och familj att höra av sig till och vara social mot. Yes you name it! Tid är en bristvara för många och jag försöker lägga all tid i världen på att vara med familjen och att Sam skall få en massa kvalitetstid varje dag. Oerhört viktigt tycker jag. Och jag känner med dem som måste jobba heltid, och kommer hem när barnen sover för kvällen/natten. Det måste vara tufft! Jag är återigen glad att jag får så mycket tid med favoriten och att jag ändå räknas ha en heltidstjänst, och hinner med ganska så mycket... men viktigt: att vara en glad och positiv mamam/flickvän/kompis just för att jag känner mig lugn och ickestressad oftast! ( Med undantag för imorse när bussen krånglade och jag trots god tid missade en stund av ett bokat möte)

Nu bränner det i mitt knä av laptopen och jag skall tvätta av smink och borsta tänderna. För trots en ledig dag imorrn så vill jag vara pigg när jag vaknar. Har lite planer, stan och fika med vänner och lek med Sam efter dagis förstås. Får se om vi åker söderut över kristihimmels eller inte. Beror på status ork!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Var i stan letar ni efter hus?



Kram

2010-05-12 @ 14:22:03
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0