Morsdag.

Dagen började med sovmorgon, som vanligt för min del på söndagar. Lovelys. Och vad som var än mer lovely var att pojkvännen och Sam väckte mig med stor frukost, en stor fin bukett blommor, tjejtidning och efterrätt! De hade dukat fram så fint, och varit och köpt nybakta bullar. Sam fick välja de första från plåter när bagarn var klar med dem:)

Nybakat gör verkligen stor skillnad, riktigt mumsigt! Tack finaste barn! Ibland glömmer jag bort att morsdag ju faktiskt är ägnat till mig med, eftersom jag också är mamma. Jag är så inriktad på att ge min mamma uppvaktning (även om den blir ganska så knapphändig såhär på avstånd, tyvärr) men pojkvännen poängterade att jag ju faktiskt också kan ta åt mig äran denna dagen, äran att jag varje dag frösöker vara den bästa mamma jag bara kan vara för Sam. Det är en av mina viktigaste livsuppgifter, att vara en bra mamma som ger kärlek, trygghet och framför allt tid till Sam och hans syskon i magen!
Det är verkligen det största och starkaste man kan vara med om, att bli och vara just mamma. lika känslosamt som det är roligt! Och man har hjärtat och känslorna utanpå kroppen hela tiden!

Idag stannar Sam hemma med mig från elitloppet, de var ju där igår och då var det mycket folk, men inte hälften så mycket som idag, så vi har mysdag, och såklart att jag inte släpper iväg grabbarna på egentid när det är morsdag;) Ånej sådan egoist är jag faktiskt!:)

Vi har tillbringat lite av fm i lekparken och nu sover plutten sedan en stund tillbaka efter lunchen.  Jag har fått i mig lite yogurt, inte så gott att äta varmt när det är varmt tycker jag. Och så har jag ringt ett viktigt samtal.

När lilleman vaknar skall vi gå till parken igen, det är så roligt där och nära dit, perfekt!
Sen skall vi ut på en tur när pappsen kommer hem igen. Då kommer Sam förmodligen säga pappabiiilen högt av glädje, han älskar att åka pappas bil!

Men nu skall jag fortsätta njuta av dagen, min tredje morsdag (första när Sam låg i magen) och änskar alla er mamor (och alla andra där ute också förstås) en mysig dag!




Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Låter som en härlig morgon!Hoppas att resten av dagen var mysig med :)

2010-05-30 @ 16:33:12
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: The Front Row

Hej!



Vill bara tipsa om nya webshoppen The Front Row som precis haft premiär! Vi säljer alltfrån partyklänningar till smycken från märken som Mina UK, Elise Ryan, Lisbeth Dahl, Miss Real, Fever London m.m m.m



Välkommen :)

2010-05-30 @ 16:42:01
URL: http://www.thefrontrow.se
Postat av: Emelie

Så härligt och visst glömmer man nästan bort sig själv på mors dag.

Har glömt att svara dig, men de bodysarna med kanelbullar och prinsessbakelse är köpta på Lindex.

Kram

Postat av: Linda

åh låter som du fick en toppendag!

kraaam

2010-05-31 @ 12:03:56
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0