Växtvärk.

Morgonen började bra, S sötnosen sov fortfarande när jag klev upp så jag kunde i lugn och ro fixa till mig. Sen började han vakna till liv lite innan jag skulle gå så jag hann få kram och puss samt vink innan jag gick, det är ju ett måste och han är SÅ söt när han kommer fram automatiskt och kramas och vinkas. Älskade pojk!
Sambon är fortfarande risig, och jag önskar jag kunde avlasta honom mer på morgonen men vi har haft så mycket på jobb nu att jag tyvärr inte haft möjlighet, men han verkar må lite bättre iaf. Nu skall bara vi hoppas vi håller oss friska S and me.

Mådde hur bra som helst imorse (inte konstigt med sådant myshejdå som jag får varje morgon) men efter lunch så kände jag att jag började få ont i magen, typ som att det var ömt över magen, och att det kändes som håll och lite drag och krampkänsla ibland, speciellt när jag gick till bussen. Nästan obehagligt att gå. Vad kan det vara, ngn som känt så? Det känns ok när jag ligger eller sitter men när jag går kan det dra och kännas som ömt och lite värkkänsla fortfarande, kan det vara växtvärk, eller att barnet ligger och trycker? Kanske lite förvärkar, men kan man få det redan v 25 med tvåan? ngn som känner igen detta?

Tur att man alltid blir lika pigg o glad när man hämtar på dagis, men idag gick vi hem direkt efteråt, vi lekte hemma och jag försökte ta det så lugnt det gick med en 1,5 åring i hemmet:) 

Tog iaf några bilder innan jag kände av det onda. Så dem publicerar jag. Sen säger jag gokväll, behöver vila kroppen! Kram


Bara bebis i magen mår bra och stannar tills Augusti så gör lite värk inget!




 


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Så fin du är, du strålar! Det är säkert växtvärk! Eller kanske foglossning??

Man uttalar det som Eliot fast med n, så med ll (alltså som ell)

2010-05-06 @ 22:02:55
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Nina

va fin du är!



du har du inget för dej så dyk upp på andys idag runt 15 nere vid sickla!



nu ska ja springa iväg! kramis

2010-05-07 @ 10:38:27
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: catta

hej . låter som vanligt. de är vanligare att känna av sammandragningar tidigare då man väntar andra barnet!. de kan även uppfattas som starkare.



samt fogvärk som ngn g skrev är vanligt att de framträder mot magen, hade lika dant själv med två:an!



kommer säkert föda som med lill killen , man bruikar gå lika långt säger de. o så var de verkligen för mig!

vet ni vad de blir?



kram catta

2010-05-07 @ 12:50:00
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Nina bad mej titta in och hälsa att det inte blir Andys idag...



Hoppas ni får en fin helg!



Kramar

2010-05-07 @ 14:03:28
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

helo. NU är jag hemma. skicka emma till å skriva dig. hade för mej att ja hade ditt nr. men tydligen inte. theo har väl raderat halva min lista tror ja..



vi kom iaf inte iväg till andys. min man har fått så ont i benet så han kan inte gå. så då måste ja ut med hunden etc. göra det mesta helt enkelt. så ja kände att ja inte skulle orka..



så ja hoppas du inte hade planer på att dyka upp ;)

kram!

2010-05-07 @ 14:38:02
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: johanna

men gud, GRATTIS!! visste inte att du var gravid, vad roligt! Vi har nyss påbörjat syskonverkstan lite smått :) HOPPAS NI MÅR BRA :)

2010-05-08 @ 11:14:09
URL: http://johannaslillavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0