Fika.

Idag åkte hela lilla familjen (förutom katterna förstås) ut till taxinge slott och käkade och fikade.
Det var ganska så mycket folk där, men vi hade Sam i sin babyskydd mestadels, då han sov. Och en liten stund uppe.
Måste ju komma ut bland folk ibland, men lite nojig är man ju, hoppas verkligen inte han blir smittad.
Han var som vanligt lugn och go, han sov nästan hela tiden förutom när han var uppe en stund och smilade. Vår söte pojke, han är så lätt att ha med överallt. Nu ligger han hos pappa i soffan och vilar. Vi har gjort gipsavgjutning på hand och fot med, väntar med spänning på resultatet, hoppas det blev bra.

På slottet åt vi potatis o purjosoppa och macka, samt ramlösa till mat, sen tårta till efterrätt, gud vad gott det var, men vad mätta vi var när vi åkte hemåt. Det är ganska så dyrt att äta där, gick på över 300 kronor. Men men det är så fint och ljuvligt där att det är det klart värt!

Sköna söndag med andra ord.

På väg dit köpte vi vantar och nya kläder till Sam (igen) en stålmannenpyjamas (som pappa valde;) ett par byxor, en bode och vantarna. Tvättar allt just nu, dock på servicetiden, hoppas det ej e ngn service idag, då ligger jag nog risigt till.

NI som har bebisar, hur nojiga är ni? tar ni med bebis ut bland folk även i denna tid?


Nej nu fixa lite, sen hämta tvätt.

BIld från idag:


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en trevlig dag!



Jag är ganska nojig!! Men skärper till mig ibland och struntar i min nojighet! Men vi tog tex inte med Max i julruschen utan handlade var och en för sig istället. Jag går och handlar med honom en del på dagarna men då ligger han och sover i vagnen. Nu är han förkyld och då valde vi att inte ta med honom på en vigsel igår utan jag åkte själv. antar att immunförsvaret är lite nedsatt då han är förkyld så nu är jag extra försiktig. Ibland tror jag dock att man får sluta tänka lite för man kan ju inte isolera sig helt men visst får man dåligt samvete om man varit iväg någonstans!

2009-02-08 @ 18:52:54
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Patricia

Vi är inte så nojiga. Elina följer med överrallt och har aldrig varit sjuk! Visst om det är nån som är jätteförkyld då låter vi bli att umgås med...

2009-02-08 @ 19:32:35
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Linda

KLART att jag tar ut Leya bland folk. annars hade jag blivit knäpp om jag skulle tänka på det hela tiden. Vi har varit ute med Leya sedan hon var 1 vecka. Hon ligger alltid i vagnen, oftast sovandes. Nu de senaste två gångerna har hon velat sitta i vårt knä när vi fikar - roligt! Jag tror att bebisar behöver utsättas för lite bakterier för att klara av dem i framtiden. jag låter ju inte främmande komma fram och pilla på henne... Vår barnläkare sa att bebisars immunförsvar byggs upp genom att bebisar möter smaker, lukter och bakterier i viss mån för att kroppen ska lära sig hur de klarar av dem onda bakterierna. Sedan får man ju klart inte bli vårdslös. Hoppas du förstår hur jag menar...

2009-02-08 @ 21:33:14
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: shoebox

Vad gott det ser ut!

Och vilken sötnos Sam verkar vara :)

2009-02-08 @ 22:36:29
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0