Muffinsmåndag.

Idag är det en sådan muffinsmåndag. Alla bloggar handlar om muffins hit och dit, och jag kan ju inte påstå att jag blir osugen, det kommer säkert sluta med att jag också gör muffins. Jag är ju jämt så svårövertalad när det gäller att följa andra bloggtrenden, eller inte. Well. Jag blev inspirerad av therezz.blogg.se hennes muffins såg ju grymt goda ut.
Vi får se vad kvällen har att erbjuda, antingen bakning, eller så fot och handavtryck, panduroboxen kom idag med en massa braigheter så det skall bli kul att göra avtryck återigen på älsklingens fötter och händer. Jag gjorde ju ett vid 2 mån också. Kan vara kul att jämföra ju!

Var iväg hos barnläkaren idag för att göra sånt mjölkallergitest, det visade ingenting, och Sams mage verkar mycket bättre sedan han ej får bifidus så mycket, så det är ng bara det laxerande i den som gör den körig, men vems mage blir inte körig med laxerande medel i. Nu är han precis lika lugn och glad i magen som han brukar. Och väl hos läkaren berömde hon honom hela tiden för att han var en så fin och glad kille. även när hon kände på magen log han. Hjärtat vårt!
Herregud han är alltid sådär glad, jag har aldrig varit med om att han någonsin varit gnällig när vi varit på bvc eller läkaren. Och endast ett fåtal gånger har han varit gnällig här hemma. Den dära sk fasen verkar vara över med, den varade en vecka verkar det som och inte ens då var det jätte mycket gnäll, det var mest att han ville bli buren o så, men det är såklart han skulle bli buren då! Bara det bästa är gott nog åt vår fining!

Idag har han på sig sina nya byxor och han passar verkligen i alla färger vår lille skönhet. Materialet i de byxorna är så mjukt och mysigt. Och så köpte jag lite större så han kan använda dem länge!

Imorrn får vi besök av en vi känner och deras 3 veckor gamla son, det skall bli mysigt! Kommer säkert tycka att Sam är jättestor då, vi har ju aldrig sett honom bredvid en mindre bebis, eller yngre kanske man skulle uttrycka det, utan endast jämngamla, så det skall bli kul att se. Kanske därför det skulle vara extra kul med lite muffinsar att bjuda på. Vi får se om jag hinner göra några.

Ikväll är det nya serien om familjen annorlunda, det måste jag se! Skall bli spännande att se hur vardagen med 10 barn går ihop! :)

Nej nu skall jag förbereda för att stora älsklingen kommer hem till oss! Skall tina någon mat, och så skall jag kika till om Sam har vaknat, han ligger i babygymet och sussar! Måste ju pussa honom nu, var ju en hel halvtimme sen!:)

Samabstinens always!

vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Linda

oh muffins...

vad skönt att det inte är mjölkallergi. Det hade varit tufft ju. Ha det bra!

2009-02-02 @ 17:45:02
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0