Snö.

Vi kom precis in från en nästan timmes lång promenad i snön. Riktigt skönt, om än kallt, men min näsa börjar jämt rinna när jag är ute och går. Men jag måste komma ut lite varje dag, det är bra att få frisk luft både för mig och Sam. Han låg och spejad på trädkronorna när vi var ute och körde, hans ögon är fortfarande stora och blå. varkens jag eller min sambo har blå ögon. jag har gröna, han har bruna. Skall bli kul att se vilken färg Sams får. Någon som vet när de brukar skifta i färg?

På lördag är det alla hjärtans dag, men jag tycker att man skall göra alla dagar sådär kärleksfulla, det är viktigare med vardagsromantik än allt just på en dag. Så vi skippade det, utan tyckte att vi lika gärna kunde romansa lite i lördags och söndags då vi var på slottet och åt och fikade, samt då vi åt ute i lördags. Kommer säkert bli ngt på lördag med, men som sagt lite varje dag lyser upp!

Sam ligger och snusar i vagnen fortfarande, jag har bara knäppt upp hans tröjor så han ej skall bli för varm, men ville inte väcka honom då han soverså gott. Läste i Sova hela natten att bebisar i den åldern sover kring 15h per dygn. och att det är bra för dem att sova mycket, de växer ju så de knakar - klart sömnen behövs då.

Usch jag är så slarvig med att äta på vardagen då sambon jobbar, jag tar ngn macka hit och dit och ibland lite godis, mest riskakor i väntan på att vi äter tillsammans på kvällen. Det är inte alls bra, jag borde skärpa till mig på den fronten, ni som är mammalediga, är ni ordentliga med maten?

Nej som sagt...vardagsromantik is the shit! Eller vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Maya Gunnarsson

Tack så jättemycket!

Åh vilken underbart söt bild på dig. vilket minne

2009-02-10 @ 10:59:24
URL: http://Mayagunnarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0