Magiska onsdag.

Jag har tappat räkningen, men idag är det magiska onsdagen, samma veckodag då vår älskling föddes för 6,5 månad sedan ganska så exakt. Ja jag vet jag tjatar, men det kommer du med göra den dagen du får barn, och det kommer till den veckodagen! Det är underbart. Det är så att man kan bli troende bara för att liksom.
Förut på onsdagarna brukade vi alltid åka till valla och äta god mat, och spela. Mest för att ha det som en egen kväll i veckan, då man kom iväg, även på en vardag, och åt gott och som bonus och en kul grej spelade lite. Snart är det elitloppet, och då har vi ett bord i den fina restaurangen, där det serveras 3 rätters, det var ej gratis, men om Sam skall med så vill vi sitta fint och inte trängas bland en massa andra. Och kanske skulle man åka till Valla ikväll? Beroende på vädret. och beroende på när älsklingen är hemma från jobbet. Var ju att hämta badrumsmöbler och handla lite med på vägen hem. Så vi får se, men det hade varit skoj, och Sam hade nog gillat att kika på hästarna;)

Vi var ute och gungade nyss, och pratade med grannarna, ja våra trevliga grannar! Det finns ju de som bara är dryga med i vår uppgång, men de är trevliga så det var kul. Och så hade Sam på sig sina skor så han kunde spatsera här ute. :)
Gunga tyckte han var kul det med, han somnade som en stock i min famn när vi satt och pratade med grannarna, och sover fortfarande. Världens vackraste! Så nu har jag städat undan, och tänkt på en del saker som ploppar upp i huvudet vad gäller svenska språket... varför heter det en gås, men flera gäss, om det heter en smörgås men flera smörgåsar? Borde det inte heta smörgäss isf? Jag förstår om det är svårt att lära sig svenska språket! Go damn it!

Nu skall jag fortsätta finurla, och dricka ut min valla och picnikmugg!:)

(Fortsätt gärna lämna en kommentar om vem du är som läser!)



De fina doptårtorna!



Perfekt med en webcam när man vill ta snabba bilder och ej orkar med överladdningsprocessen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0