Mycket att fixa.

Bloggen har ju legat nere ett tag, tankarna har funnit på andra håll. Och all tid har ägnats, som alltid åt min underbara son och hans pappa. Vi har verkligen varit runt överallt och lite till, för att Sam skall få intryck, för att slippa tänka på livets orättvisor, och för att njuta av härliga sommardagar som det varit i helgen. Rekordvärme?

Torsdags valborg: hämtmat a la mcd, ja jag blev sjukt sugen på det, och sambon var inte sen att hänga på. Såg på brasan på teven, och bara hade en skön kväll. På dagen hade jag och S varit och gungat hos en kompis och solat på deras veranda. Ja inte barnen då såklart, Sam hade sin fina solhatt på.

Fredag åkte vi till Dalarö, strosade omkring, fikade, tittade på den fina hamnen och var inne i en söt lanthandel och köpte god frukt, vatten och tänkte köpa minipotatis, men orkade ej köa när det var dags. 

Åkte vidare och stannade vid årsta havsbad, men brrr vad kallt det var där, blev en snabb visit bara, och alldeles för mycket pengar i p-automaten, äsch det bjöd vi på! 

Lördag: En tur till Djurgården, gick en promenad där, gick in på naturhistoriska museét och köpte mat, supergod präskostpaj med tillbehör, och gav vår älskling mat och efterrätt där med, hellre det än att köa på ett varmt skansen.

Sen gick vi en bra tur innepå skansen, och Sam tittade på allt som rörde sig, han ville då ej sitta i vagnen så vi turades om att bära honom, man orkar ej bära 9,3 kg i flera timmar utan paus:) Älskade gobebis!

Igår var vi oh handlade lite mera kläder till mig tills dopet, jäkla meck det där, blir ju aldrig nöjd, funderar på att visa mina tre alternativ här så får ni hjälpa mig? Sen åkte vi till Stadium och skulle köpa koola sneakers till Sam, men de vi vill ha var slut, gick in på HM och köpte ett par mjuka så länge, och en söt sjömansdress, lite mössor och smått o gott till mitt hår. Sen slutade vi på Ica där vi shoppade lite, träffade även på grannarna en snabbis där, de var ju över på lördagskvällen o kikade Robinsson. Sen blev det full gas hem för älsklingen - vår son var hungrig.

Mycket som vi gjort alltså. Kul.

Men idag blev det en lugn dag hemma, har sorterat kläder, hängt in allt nytt, busat med Sam, tvättat 2 maskiner tvätt, bakat sockerkaka, fixat innerfilé tills sambon kom hem, busat lite till med Sam, tagit ett bad, myst med katter och druckit te med sambo och sett fotboll. Nu sover älsklingen och nu skall jag fixa lite. Dopklänningen är jättefin förresten, han är såååå underbart söt i den, Sam.

Och just ja, han sitter nästan stadigt nu, och han har fått dille på att hålla i sina fötter. Igår på ica satt han i vagnen och höll i ena foten, haha värsta akrobaten. Sötaste älsklingen, du är det mest värdefulla vi har!

 

Nu skall jag joina sambon i soffan o se klart fotbollen, hoppas Malmö vann HIF-matchen, och att Göteborg vinner över Elfsborg, som en heder åt Johan.

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0