Perfekt.

090510 - Sams dopdag.
Åkte ju söderut i torsdagsnatt, för att vi bestämt oss för att vi ville ha dop i en kyrka som någon av oss har anknytning till. Det blev kyrkan som jag blivit döpt i för 28 år sedan. Av samma präst dessutom. Och ceremonin var toppen. Jag återkommer till det. Trötta som tusan var vi framme kring 04 på tidig fredagsmorgon, Sam sov som ett ljus i bilen, förutom en snabb vända av oro och matstund, men sedan somnade han snabbt om igen, vår älskling. Sam sov till 07.30 och gav oss iaf lite sovmorgon, han kände nog på sig att vi behövde sova några timmar.  Upp och hälsa på mormor och morfar som såklart var överlyckliga över att träffa sitt barnbarn. Efter frukost, duschning och lite umgås med familjen så åkte vi och skulle leta dekoration till dopet, japp jag glömde allt som jag köpt här hemma. Men det blev jättefint, hittade bra och fina saker för dekoration, enkelt och stilrent. Träffade prästen och gick igenom allt. Jättebra. Sedan åkte vi även och köpte kläder som vi fick av mormor och morfar. En body och byxor från Villevalla. Jättefint. God mat på kvällen, shopping på en stormarknad och trötta som tusan.
Lördag god frukost, umgänge, och fixa dukning och allt med blommor, vilka vi ville ha på dopdagen. Blev plockade fina syrener och andra vita fina blommor från naturen. Gillar plockade blommor mer än köpta. Känns mer livligt.
Dukningen blev jättefin och enkel. Kände oss jättenöjda. På kvällen blev det att bada Sam, testa så allt funkade i klädväg och sedan god mat och Robinsson innan vi deckade.. Eller jag hade svårt att sova, var vär stressad över allt, och att jag skulle läsa versen och vice versa.
Söndag: Den stora dagen! Uppe tidigt, och fixade iornind oss. Gick till församlingshemmet vid 09.30 då sambons föräldrar kommit fram. Gav Sam mat, och bytte om till den fina dopklänningen. Sedan började folket trilla in. Många kom till f-hemmet och så hade vi följe till kyrkan, precis intill, och några gick direkt dit. Vi var ca 50 personer, så det var många.
Och dopet gick så himla bra. Sam var så snäll och duktig. Först somnade han till psalmerna, men när vi gick upp så vaknade han efter ett tag och hade kul åt prästen, skrattade och tittade nyfiket på honom. Sötaste!
Sedan gick det jättebra att prästen tog vatten på Sams huvud, och versen gick också bra. Allt klaffade perfekt och Sam var verkligen så glad och nöjd under ceremonin!
Sedan träffade vi alla, och Sam var runt i en massa famnar, och var inte det minsta främmande, det gick jättebra. Och smörgåstårtor och tårta var jättegott. Och Fina presenter. Vid 16 så började det lida mot sitt slut på firandet och då var nog alla mer än trötta. Jag, pappa och Sam åkte till min farmor en stund och hälsade på, och tog ett 4 generationerskort, och hon blev så glad att se honom, Sam satt i hennes knä och så. Hon var så pigg när vi var där, och så glad att se oss. Det betyder mycket att man åker dit, och jag ser det som en självklarhet att hälsa på varje gång jag är hemma. Bara för att man bor på ett hem och inte klarar sig hemma, så betyder det inte att man ej hälsar på, och att de uppskattar det lika mycket, hon vet precis vem man är och blir lika glad varje gång! Sötaste farmor.
Vi åkte tillbaka vid 17 igår kväll, åkte med sambons pappa i följe då han skulle på kurs. Stannade och åt ganska så länge, och där var e medelålderskvinna framme och ville känna på Sam hela tiden och ge honom komplimanger, han var den sötaste hon sett sa hon. Såklart sa jag!:)
Gav Sam mat på stället, sedan somnade han och sov hela vägen upp, bytte på honom här hemma vid 01 sedan somnade han om igen. Så allt har gått bra med att köra så långt. Sam är så duktig!

Ing-Marie: Kyrkan är byggd 1769.
Bilder kommer imorrn, nu är jag tröttelitrött!

Dopdagen är vi så nöjda med, och allt klaffade så perfekt. En fin och solig dag, riktigt varmt i luften.
Så nu har vår älskling ett namn på riktigt Sam A A

Natti.

Kommentarer
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Kul att allt gick bra =)



Å karln hälsar tack tack =P Jag fick inga bilder i det där mailet förresten, jätte konstigt =S



Hoppas ni får en bra dag. Kram

2009-05-12 @ 10:07:53
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0