Sockerberoende.

Hums, ibland undrar jag om jag inte är lite för mycket förtjust i socker, typ som ngt beroende? Jag menar socker är ju gott, men jag borde inte känna ett sådant sug hela tiden, eller inte jämt, men mest när jag är på olika delar av menscykeln, hums, kanske är hormonellt? Liksom alla tusen finnar som pluppat upp i nyllet, varför är min hy inte normal för?

Var iaf upp till bvc så hon fick kika på Sams bröst, hon tycker att det är rött, no shit sherlock, det är rött, och jag fick en spritkompress att sätta på, som skall bytas ikväll, och förhoppningsvis suga ut varet eller inflammationen om där är ngn. och om det blev värre får vi se om de sätter in antibiotika, men så länge han inte har feber, eller är som vanligt då rör man gärna inte det området då det är känsligt, eller sätter in antibiotika, det skall man ej göra om allmäntillståndet är bra och ingen feber dyker upp. Så jag hoppas att det går tillbaka av sig själv, och inte är ngt var. Håll tummen! Men så länge han inte verkar besvärad eller har ont så är jag nöjd, bara det försvinner snart. Stackars Sam, vi har iaf en läkartid på onsdag igen för att se om svullnaden inte är bättre. Men nu är jag extremt noggrann med att ej hålla där när jag lyfter honom. 

Nu väcktes han ur sin lilla eftermiddagsnap för att en husförmedlare ringde och störde. Jag blir så irriterad! Kunde han inte få sig en liten tupplur utan att telefonen skall ringa o störa hela tiden?

Nej nu går vi ut en sväng, och spanar på fåglarna. Det blir skoj. det var förresten bara 7 st ankungar idag, vart är den 8onde?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0