Tiden.

Vad dagarna bara swichar förbi, det är galet. Och det är galet underbart att vara mammaledig och vara hemma med vår solstråle om dagarna. För han är verkligen mestadels en solstråle, det är inte ofta han protesterar eller är på dåligt humör, även om det såklart händer, han är ju en individ, med stark vilja och personlighet, och då han protesterar brukar vara när han är pigg och ej vill åka vagn. Men då är det bara att ta honom i famnen istället så är man av med det gnället. Han är verkligen nästan alltid nöjd och glad, och det är underbart. Så länge han är nöjd och belåten så är vi lyckligast i världen!

Han sitter nästan helt stabilt nu, även om han har dynan i matstolen så sitter han utan att luta sig mot den, och när jag sitter med honom på en filt och leker så sitter han själv utan att luta sig mot mig större stunder. Och ikväll när pappa gick här hemma med Sam så tog han stora kliv framåt, och tog rätt ben precis som att han gick själv. Lite vingligt stundvis, men en himlans fart framåt iaf. :)

Och maten, han äter en hel stor burkmat vid lunchtid, och tycker att de flesta maträtter är goda, fast grönsakslasagnen som vi gav som förvisso var för 8 mån eftersom jag sett fel, på väg upp till sthlm, den gillade han inte, så då blev det välling istället!:)

Han skrattar åt alla möjliga ljud, speciellt oväntade och prassliga, då kommer det sådana höha hjärtliga skratt flera gånger om dagen. Mysbebis! Och en sak till, mina matrutiner är mycket bättre, jag passar på att äta när Sam äter så jag med får i mig ngt. Bra va?

Nej nu skall jag joina sambon i soffan, ta med mig min nya Mamatidning, en kopp te och slappa en stund innan sovdags! Förresten, vem är ni som läser nu? Ni kan väl lämna en kommentar! Om ni vill förstås.

Trevlig tisdagkväll!



Ser ni de söta tänderna?


Sambon vill ej vara med, det får man ju respektera:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer från Bara i Skåneland =)

2009-05-13 @ 09:29:31
Postat av: karro

Fina klader du har pa dopet!

Gillar Sam:s tander!

2009-05-13 @ 13:33:54
URL: http://flygabloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0