Onsdag.

Hej hej!

Lite dålig på att upd på senaste, men man tappade ju lusten efter att en anhörig gick bort förra veckan. Så blir det ej av och ju fler dagar som går desto mer missar man det där med att blogga, man glömmer liksom hur man gör.
Men nu är jag tillbaka, och tänker skärpa mig lite. Dagen idag, den bjuder på sol men vi har ännu inte bestämt vad vi skall göra.. kanske blir en runda till kurvan, eller kanske lekplatsrace, eller en lång promenad med matning av ankor, allt beror på vad Sam vill göra... eller såklart jag med, men om han vill sitta i vagn ngn längre stund eller inte.. det är ju liksom rätt avgörande för en långpromenad eller inte...

Igår var vi ju ute en massa timmar och lekte, det är verkligen skönt höstväder eller sensommarväder eller vad man vill kalla det. Det finns ju alltid en massa roliga människor ute som man kan babbla på med.  Sedan var vi på 10 mån kontrollen som gick bra, skönt det! Sam är 80 lång nu och vägde 11,2 tror jag det är, men minns inte exakt. Skall kolla upp det senare.

Sam har ändrat sina sovvanor lite, nu somnar han vid 19, 19.30 oftast, och vaknar vid 06 eller 07. Ibland somnar han om då till 08 annars vill han kliva upp då. Och det är helt okej för mig, men innan 06 då tar det emot lite haha. Men som tur är ligger det inte till vana att han vill kliva upp innan 06. Thänk god!

Däremot är han fortf lite trög i magen, så jag ger katrinplommon och lite messmör ibland, men jag har märkt att om jag ger honom det för sent på kvällen så verkar det spänna i magen.. eller iaf så vaknar han till ngngng i början på kvällen och liksom spänner sig... samma sak när man skall natta honom.  Ngn som har erfarenhet av samma sak? Well han har ju inte ont när han får komma upp, så han kanske bara luras lite med sin mamma?:)

Nu skall vi ta tag i dagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack:D trevlig onsdag på dig!

2009-09-09 @ 11:08:59
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sara

Jag hittade dig via en blogg jag brukar läsa, vars länkar ledde till sarasrum, där du fanns länkad. :) Och då kände jag igen namnet på bloggen. :)



Har också varit lite off från bloggandet, det är inte alltid lusten finns, men nu börjar det ju hända grejer här så då kommer nog behovet tillbaka.



Ha en bra dag,

Kram

2009-09-09 @ 12:42:31
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0