Plask.

Vatten vatten bara vanligt vatten. Men gud vad S älskar att plaska i pölarna. Så på med regnbyxorna och trotsa regnet var vad vi gjorde i fm. Sam plaskade och hade sig, mitt lilla busfrö. Sen kom en kompis och hennes barn förbi och pojkarna cyklade en stund och skjutsade varandra. Innan det var dax för ytterligare en liten tjej att ansluta till deras vinbärsfest, S är helt tokig i vinbär! Så  mer än två h senare och då regnet började ösa var vi nöjda och gick in. Men vad frisk luft är som balsam för själen, speciellt när man skall ta sin nap på em. Haha.

Var sedan iväg en sväng igen och handlade, hittade jackan jag sökte efter till S, han är så söt i skinnjacka(fejk såklart) så en sådan fick det bli, coola "gubbyxor" och en baströja att ha till. Jag är fullkomligt tokig i barnkläder, det kanske märks?;) Letade efter bandeauh-bh till mig med, men det fanns bara med skumma färger, jag vill ha vit och svart.

Eftersom det var så sent när vi kom hem så fick det bli hämtmat, pizza (hade backup till Sam hemma eftersom han ju ej gillar pizza och vi har inte erbjudit honom det heller eftersom pizza är ju lite av skräpmat...)
men han fullkomligt älskade pizza idag tydligen och ville ha mer mer mer. Sen när vi skulle duka av och jag kastade ut kartongen så sa han en av de sötaste kommentarer jag hört på länge:

"Hejdå pizzan, gonatt!"

Mammas hjärta smälter! Som alltid.

Nu har jag avverkat en bra stund i tele med mina föräldrar som verkar ha haft det rejält lyxigt på all inclusive i Italien. Härligt. Nu skall jag surfa en stund till sen vila. Om allt är bra imorrn har vi lunchdejt i stan med kompis!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken cool jacka! Vill med ha skinnjackor till kidsen i höst. Är också tokig i barnkläder, blir tyvärr bara så dyrt till två barn när man vill ha tyå allt...

Kram

2010-08-05 @ 19:06:31
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Fin blogg :)

2010-08-10 @ 06:40:34
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0