Vad väljer man?

Gokväll på er! Jag och kalaskulan sitter i soffan och jäser med en stor skål glass. INte konstigt bebis inte vill komma ut!:)

Med nya växter i fönstret och allt sorterat i skåpen (vi köpte massa växter och förvaringsburkar på ikea bland annat, ja det kallas att boa och det var ngt som min sambo med kände på idag tydligen hehe) och ett så rent hem det bara kan bli så sitter man och trivs. Vi kikar timeout under tiden som jag spanar på vinterkläder till Sam.
Vilken djungel...
Vad skall man välja? Sam hade overall i vintras och det var bra tyckte vi, men nu när jag spanar på Pop så verkar det ej finnas bra overaller i strlk 98? Plus att jag har hittat en mörklila vinterjacka som jag fallit för. Men är tvådelat lika bra? vad har ni för tankar kring vinterkläder till era barn?
Det är lite sådana tankar som snurrar i huvudet såhär 12 dagar efter bf. SKönt väl?

 

Nå era åsikter gällande vinterplagg önskas! Hur tänker ni välja och varför?

Och på bebisfronten... lite blod på pappret så uppenbart händer lite... men inget jag verkar lida ngt nämnvärt av, men som sagt bebis har tills max torsdag på sig, sen har bebben inget val eftersom det är igångsättning på fredag. Vill slippa det!

 


Gillar denna färgen massor!


Kommentarer
Postat av: Emma och Nova

Vi kommer köra med både overall och tvådelat till Nova i år. Det blir Didrikson på overallen och förmodligen i storlek 80 för dom är så himla stora sen blir det Jacka och täckbyxor som blir smidigareom man bara ska ut och åka bil och så :-) Jackan du hittat ät jättefin!

Hoppas bebis kikar ut snart så du slipper vänta mera Kram

2010-08-31 @ 22:21:50
Postat av: Amanda

Jag har alla redan alla vinterkläder till vår prins. Han har fått ärva jättefin vinterjacka från blåkläder och ett par matchande termobyxor. En overall från förra vintern har han kvar också. Jag tror att jag köpte den i Ullared för två eller tre år sen. Ett lyckat köp kan man säga. :)

Hade vi inte haft några vinterkläder hade jag köpt didrikson overall åt honom. Underbara vinterkläder som tål och håller för mycket. Och så är dom snygga också. :)



Kul att det iaf händer lite. Blod på pappret fick jag kvällen innan förlossningen med sonen började på allvar. Tror värkarna satte igång ordentligt runt 01-tiden sen. Dagen efter kom han sen så jag håller tummarna att det är på gång och ni slipper igångsättning!

2010-08-31 @ 22:31:29
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh ja vilken snygg färg på jacka. Vi kör 2-delat, ville helst haft det förra året med men en massa folk pratade om hur bra det va med overall så vi körde på det. Jag gillar att man kan använda jackan utan byxorna när man ska handla mm. Känns smidigare bara. Sedan är det väldigt mycket snyggare också tycket jag. Overaller är jag eg lite allergisk mot förutom på mini bebisar då passar det.

Kraam

2010-08-31 @ 23:31:06
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Fröken M

för min del blir det heloverall på Viggo. Han är så liten än så länge så det känns bättre med något som inte kan kasa upp på magen och få in snö under !

Det är anna som har kavaj på sig så jag har tyvärr ingen aning om vart den är köpt ! kram

2010-09-01 @ 07:39:39
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Overall är klart överlägset tvådelat säger jag som förskollärare :) Kommer inte in snö och kall luft i en overall, håller barnen varm bättre och längre.

2010-09-01 @ 08:55:55
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0