Krama livet.

Andreas Carlsson, sa nyss i ett program att man skall krama ur livet som en wettextrasa. Och med det menade han att göra det bästa av livet varje dag. Ta tillvara på alla möjligheter, gör sådant som gör dig glad och ger dig positiv energi, att leva för att vinna och att leva för att må bra det är en sund inställning till livet.

Det är sällan jag vaknar upp " på fel sida" att jag känner mig nedstämd eller på dåligt humör. Självklart har man mindre glada dagar, men jag har sällan dagar som bara är dåliga. Utan de allra flesta dagar jag vaknar mår jag bra och är lycklig. Den totala lyckan är när de i ens närhet får vara friska och må bra och när solen skiner lite extra på nästippen. Men jag är lycklig även när det regnar. Regn ger mig energi och jag älskar att promenera i regn, bara jag har rätt kläder (som jag f.ö inte hade på utflykten igår brrr)!

För mig handlar det om att njuta av varje sekund, att göra saker du tycker är kul och spännande och att känna dig nöjd när du landar i soffan på kvällen! Då mår jag som bäst! Det handlar inte om att du måste springa maraton varje dag, att du skall skriva en bok, högprestera på jobb eller sådant... utan det handlar om vad du väljer själv. För mig vill jag göra ett bra jobb, men det innebär inte att jag lägger det på en nivå där jag ev blir utbränd och orkeslös, för det kallar jag inte en bra nivå. Jag tycker om att motionera och känna mig hälsosam, men för det handlar det inte om att jag måste breaka i andnöd efter att ha tagit ut mig i ett maratonlopp, eller att jag får ångest för att jag äter glass eller sötsaker (då skulle jag ha ångest varje dag!)

Unna dig det du mår bra av i livet, och gör allt på en nivå som passar dig. Men kom ihåg att alltid försöka finna något positivt i de handlingar du gör eller tvingar göra. Och gör allt med charm i blicken. För hur mycket roligare blir det inte.

Sällans skriver jag ngt negativt och upprörande här i bloggen, men kan ni gissa varför jag inte gör det?
Jo för att jag väldigt sällan är negativ och upprörd. För mig är livet gott, och det skall vara gott att leva.
Motgångar möts vi alla av ibland, som drar ner oss... men av allt som drar ner oss blir vi starkare.

Lite tankar och viktigheter en tisdageftermiddag innan det är dags för att hämta Sam, solstrålen nr 1!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0