Sjukt jul-sug.

Nu när jag satt här och tänkte på min vit-het, såhär mitt i sommaren så kom jag på mig själv, men att längta till julen en gnutta. Fast det är säkert bara en känsla för stunden.
jag är en sådan som älskar julen, ingen annan högtid är som den. Och det är inte bara klapparna, det är just känslan av att vara samlade hela familjen.Att äta gott, tända ljus, titta på bra teve, spela sällskapsspel, öppna klappar och äta god mat. Hur härligt är inte det på en skala.
För mig är julen helig. det har den alltid varit.e Alltså helig på det sättet att den alltid firas på samma sätt år efter år, utan att ruckas på för mycket. Det skulle kännas konstigt.
Därför är det lite trist att min sambos familj bor 15 mil från min, då kan man inte drekt slå samman dem. Ingen är diekt villig att rucka på sitt,och fyller man då år på självaste julafton med så är det ju svårt.
Men jag tycker att vi har firat det bra hittills under de snart 6 år vi haft tillsammans.
Vi har firat tillsammans lille julafton och halva julafton för att sedan vara hos respektive familj. Det fungerar utmärkt än så länge.

Hur är julen för dig? Också en tradition eller du tycker den är som alla andra högtider?



Jag jultomte förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0