Busy.

Gjorde misstaget att tvätta Sam på huvudet igår när han hade skorvkrämen på sig, nu är det gulare på huvudet tycker och och mer kladdigt eller vad man säger. Men det kanske skall vara så? Jag vet dock inte vad jag skall göra för att skorven skall försvinna, vad kan man göra, har ni något bra knep?

Sam är fortfarande lite trög vad det gäller att bajsa, och han är lite besvärad av det tills det kommer ut. Jag testade ett mål nutramigen, men han verkade ej gilla smaken, samt att jag nog skall gå och använda det jag gör, vill ej blanda för mycket, och det borde visa mera symptom om det skulle vara mjölkallergi än lite trög mage och lite gnäll i samband med bajsning. Eller vad tror ni?

Well mycket frågor har man som förstagångs mamma man har inte direkt någon erfarenhet och inte mamma eller svärmor i närheten, det kan kännas lite tufft ibland när man har frågor och inte gillar son bvc-tant. Man känner sig bara ivägen när man frågar henne något.

Så därför får jag väldigt bra tips här på bloggen av er, det uppskattas massvis. tack!!

Nu skall jag snart göra ett mål bifidus till Sam och hoppas på att han bajsar lillgubben.
Det brukar ju ta uppemot 3 mån innan tarmarna mognat hos småbarn, stämde det hos er lille/lille?

Och just ja, idag har jag namnsdag!! På nobeldagen och allt, måste vara mig de flagga för!:)


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis på namnsdagen!



Ja visst e de bra att ha blogg när man behöver lite råd och tips =)



de enda knepen jag kommer på för att hjälpa hans tröga mage (vilket är vanligt hos barn som äter ersättning. märker det hos min son med i perioder - han ammas och får ersättning) är massage regelbundet. Stryka medsols runt naveln med handen 6 ggr, trycka hans ben mot magen och hålla kvar i 6 sekunder, dra med händerna från revbenen och ner mot benen 12 ggr - 6 gånger med varje hand och sen trycka knäna mot magen i 6 sekunder. Man kan upprepa det programmet 2-3 ggr på förmiddan och eftermiddan. Har fått tips om det på bvc. Sen kan man ju hjälpa dem att bajsa genom att stoppa in febertermometern men det är ju bra om han kan sköta det själv.



hoppas det blir bättre!

2008-12-10 @ 12:16:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10610/
Postat av: karro

grattis pa namnsdagen!

nja...inte behover han vara mjolkallergisk inte. Prova de nya grejorna i 4 dagar var for att se resultat. Testa en klick mes smor i mjolken som far smalta, ska vara ett toppen tips fran saker kalla!(om du inte redan provat)

2008-12-10 @ 12:35:28
Postat av: catta

hade de varit allergi hade de visat sig på ett annat sett. sedan kan de gå upp till en vecka innan de bajsar igen, de är vanligt. vissa bajsar en gng o mdagen vissa håller sig. pröva stoppa upp tempern i rumpan de hjlper att få de komma ut..



sedan med nutramigen, du kan ej prova ett mål måste köra på de i minst en vecka..... för se resultat. men andvänd ej de om han ej behöver pga allregi då de inneg¨åller ej all näring som behövs..

vanlig nan eller semper är de bästa , vid andvändninga av nutra så får de oftast ex kalk mm vid längre tids andvändning..



samt prova barnolja på hjässan för skorv. smörj in, äkligt kanske med bra---.....



pöös

2008-12-10 @ 12:48:00
URL: http://http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Ang. skorven, så tyckte jag att det blev kanon första gången. Andra gången fick jag inte bort mycket och det blev som du säger gult efteråt. Ska prova igen snart för hon har lite kvar.

Elina hade också jättesvårt att bajsa förut. Så mi bm sa att prova ge ett mål om dagen av Lemolac, och om det inte hjälper så prova två. Nu kan hon bajsa själv =) och hon bajsar ofta. Så prova det!!!

2008-12-10 @ 13:00:27
URL: http://tricias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0