En mammas oro.

Jag är ju som sagt förkyld, trodde det blivit bättre, men inatt hade jag hosta och var lite slemmig, samt rivig i halsen. Enligt vc har jag åkt på virusen som går nu. Segt som tusan, man kan ej göra något. Och min största fasa är att smitta Sam. Han var snorig imorse, fick suga ut snoret ur näsan på honom. Och han var lite gnällig. Hans temp var på 37,6 men han känns ej varm. han brukar ha lite högre normaltemp så det borde väl vara lugnt eller`?

Jag är verkligen orolig över att smitta honom, det skulle kännas så hemskt.. men jag försöker verkligen göra allt. Hålla mig inne för att tillfjriskna snabbare själv, tvätta händerna jämt, hosta eller nysa i papper o snyta mig så ofta jag kan. Mer kan man ej göra... Men ändå, jag har aldrig tidigare varit så nojig över en förkylning som nu...

Att jag mr bajs, det spelar ingen roll, bara inte vårt hjärta blir smittad. Usch.

Ni som har barn... nojar ni er med över förkylningar? Kan de vara täppta o snoriga på morgonen utan att vara direkt förkylda? Och när var er lill förkyld och hade feber första gången?

Nej snyta mig var det ja. Någon som har ngt extra tips mot förkylningar som är extremt sega...?

Kommentarer
Postat av: Sara

Max har varit snorig i snart 4 veckor. använder renässans näsdroppar o nässug varje dag. igår hade han 37,7 i temp men en stund senare 37,0 så de kan pendla väldigt. tror att bebisar är väldigt värmekänsliga. har även hört att det är vanligt att bebisar är snoriga mycket så det är nog ingen fara =)



krya på dig!

2008-12-17 @ 11:55:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10610/
Postat av: Emma

Nova har precis haft sin första förkylning men är på bättringsvägen nu så det är så himla skönt :)

Låter verkligen som du har fått en snäll coh bra kille. Nova har både mild form av kolik och sover aldrig mer än 3 timmar i taget så här blir det ingen sömn :)

2008-12-17 @ 22:31:32
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0