En typisk dag.

Det är inte lätt att hitta rutiner när man har en liten bebis. Men jag försöker varje dag att på ett ungefär hålla lite kring tider och allra helst sängtiden, för att Sam skall få en så bra rutin kring sömn som  möjligt. Dock har jag inte så stora krav kring det ännu, han är ännu så liten, och det kommer  när det kommer. Han är så duktig vår grabb, sover bra på natten ändå utan en massa jux och är överlag en väldigt tillfreds kille. Jag hoppas han är lika tillfreds som han verkar, vårt hjärta!

Någon som är ganska intressant är att han håller ungefär samma vaken och sovtider som han gjorde i magen. Han sov alltid på förmiddagen och kom igång vid 10-tiden för att sedan sprattla en del vid 13, lite kring kl 17 och sen på kvällen vid 22 och framåt... det stämmer ganska bra även nu.

Vi brukar ge honom mat vid 06 beroende på när han fick senaste målet och hur hungrig han är. Sen somnar vi om och sover till halv tio, tio och sedan slumrar han gärna en stund till. Vi byter blöja vid elva, tolv tiden.. och myser lite vid skötbordet, ganska så lång stund.. en halvtimme - timme. Sen brukar vi fortsätta mysa en studn i soffan innan han gärna slumrar fram tills näsa mål vid halv två tiden. Därefter han han även en litn sömnperiod, vi brukar oftast gå ut på promenad med vagnen efter detta målet, och han sover oftast så gott i vagnen. Tur det med tankepå att vagnen var lika dyr som en begagnad bil typ *ler*  När vi kommer in igen vid 15 så byter vi igen och luftar rumpestumpen. Leker en stund med mumin och sedan ser man hur han kämpar för att hålla ögonen öppna sötkillen!
Efter målet vid 17.30 så är han mera vaken, han sover kortare stunder... vi brukar kolla i spegeln, han gillar att spegla sig vår lilla  modell!:)

Sen är han vaken flera timmar i sträck senare på kvällen, oftast. Om han ej slumrar någon kort kvart emellan varven.
Han brukar vara vaken fram tills det sista målet för dagen vid 00-tiden, ibland lite senare... sen är han ganska så lätt att få att sova efter det.. han somnar oftast i min famn och så myser vi en stund innan jag lägger ner honom mellan oss i sängen.

Han äter med längre mellanrum på natten, så ibland vill han ej ha mat förrän 05-06 för att sedan efter maten somna om igen, så min nattsömn kan jag ej klaga på. han är så duktig vår kille.

Just nu ligger han och ler i sömnen i sin babysitter. Han slumrade efter att ha stirrat ut kaninleksaken som hänger där. Jag undrar vad han tänker på vår lille älskling, vad försigår i en bebis huvud när de ler eller bara tittar på saker. Skulle vara kul att veta. Ni som läser, sover era små mycket?

Nu vaknade han visst vår älskling... dags att sysselsätta honom en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0