Im pretty scared.

Det talas om RS virus hilt och dit, och pga riskerna för detta så avbokade jag min tågbiljevartt ner vid jul, jag åker med sambon istället fem dagar senare. Det känns betydligt säkrare, och då slipper man ju iaf en stor drös med nysningar och hostningar. Jag vill verkligen inte utsätta Sam för ett tåg med en massa förkylda människor.
Likaså undviker jag varuhus och större folksamlingar nu. Och det kommer jag göra fram tills vårkanten.
Även om barn kan smittas lite varstans av vem som helst så ser jag ändå att det är min skyldighet att hålla  honom borta från de största riskområdena iaf. Sen att man vid jul träffas släkt och vänner är en annan sak, men jag vill att alla som håller honom eller petar på honom tvättar händerna innan. Det är ett krav jag har coh håller stenhårt fast vid.
Mina händer är så torra så de spricker snart, men jag vill vara så noggrann iaf tills han är några månader äldre.

Vad anser ni om Rs, tänker ni på det eller kör ni på som vanligt? Jag är iaf oerhört rädd för det och tycker att det är onödigt att sam träffas förkylda människor eller folk som hostar i hans närhet. jag vägrar låta honom göra det.
Sen om de blir förkylda ändå det kan man ej hindra, men man kan göra så gott man kan.

Därför tar jag förgivet att människor som skall umgås med oss är ärliga och inte träffas om de känner sig förkylda eller minsta hängiga. Det är inte för min skull utan för Sams.

Well... hönsmamma kommer jag nog alltid vara, men vem är inte räddast i världen om sin finaste skatt. Han är ju den viktigaste i mitt liv.


Nu  åter till Britney Spears, hon rockar.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Hmmm jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det. Kanske man borde vara mer uppmärksam! Jo visst om man vet att nån är förkyld så låter man bli att träffas. Men annars så kör vi på som vanligt!

2008-12-07 @ 20:06:22
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: gabby

vad är rs? ha ha

2008-12-07 @ 21:28:13
Postat av: gabby

jag hade nog helt ärligt inte ens tänkt i dom banorna, att mitt barn skulle kunna bli sjuk av att gå i ett centrum eller att sitta på ett tåg, men det är säkert dumt av mig :O förr eller senare åker man ändå på en förkylning och är barnet friskt är det ju ingen fara.. jag skulle inte heller undvika att träffa ngn som är förkyld men däremot om ngn är sjuk!! så länge man inte gör sig själv eller sitt barn asocial är det nog vettigt att vara lite försiktig.. jag ringer imorrn när jag har slutat. kram

2008-12-07 @ 21:39:41
Postat av: pluttsan

KÖP SPRIT PÅ APOTEKET O HA HEMMA O I VÄSKAN, SÅ MAN GÖR RENT HÄNDER NÄR MAN KOMMER HEM MM.



SAMT UNDVIK TRÄFFA BARN UNDER 15 ÅR SOM ÄR FÖRKYLDA. DE ÄR OFTAST DEM SOM BÄR PÅ VIRUSET.. FAST DE EJ VET OM DE, FÖR DEM ÄR DE EN VANLIG FÖRKYLNING... MEN FÖR VÅRA SMÅ BLIR DE RS.



VUXNA ÄR DOCK EJ LIKA FARLIGT, SAMT DE HAR FÖRSTÅND ATT EJ KOMMA OM DE SKULLE VARA SJUKA...



PÖÖS

2008-12-07 @ 21:45:00
URL: http://www.pluttsan.bloggagratis.se
Postat av: Cina

Jo när vi fick första barnet precis som ni så var jag också noga med att man inte var sjuk när man höll i henne. Men sen när övriga 4 syskon har kommit så har vi ju inte alls kunnat vara så noga och petiga eftersom det då oftast är storasyskonen som tar med sig smitta och baciller hem från skola/dagis. Samtidigt så har vi faktiskt ändå varit väldigt lite sjuka för att vara 7 st i hemmet så vi blir nog kanske lite extra immuna mot olika baciller.

2008-12-07 @ 22:24:01
Postat av: Linda

vi kör oxå på som vanligt. skulle jag tänka på allt sånt där skulle jag ju till slut bli tokig. jag e hemma hela dagarna själv med Leya så det är nästan omöjligt att undvika. Ha det bra!

2008-12-08 @ 09:22:52
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Hannie

Jag undvek att gå på stora köpcentrum medan N var en, två eller tre månader månader, men sen såg jag ingen anledning att göra det. Sjuka människor finns överallt hela tiden, men självklart ska man hålla dem borta från uppenbart jättesjukta människor. Men det gör jag ju med mig själv med och hoppas att alla andra som är sjuka håller sig borta från andra människor av ren och skär hänsyn. Fast samtidigt tycker jag inte man ska vara extrem med desinfektion som vissa är, barn måste ju ha bakterier för att utveckla sitt immunförsvar. Men nu under den värsta RS- och flunsaperioden förstår jag om man vill hålla sig och framförallt sin nyfödda kotte borta.

2008-12-08 @ 11:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0