Skorv.

Har haft en nära vän på besök hela dagen. Riktigt trevligt. Sen var vi på bvs, Sam har heltäckande skorv på huvudet så vi fick tipset att köpa salyvaseline och smörja in och låta sitta några timmar innan vi skulle kamma bort det och shamponera ut det. har gjort det nu men det är fortfarande mycket kvar. Kan det verkligen vara så att allt skall försvinna första behandlingen? Eller kan det behöveas flera behandlingar? Jag vill ju ej röra mer i onödan. Tips Tack!!!

Han hade även gått upp lite mindre denna gången, men det är väl normalt? barn har väl tillväxt beroende på om de kräver ökad mängd mat eller ej? Tankar där med!!

Nåja nu skall jag försöka få honom att bajsa min gullunge!!

Kommentarer
Postat av: Patricia

När jag behandlade Elinas så försvann nästan allt. Men jag va tvungen att trycka lite, inte så som jag trodde man skulle göra. Trodde man bara kammade hår så skulle skorven hänga me. Har gjort det två gånger till eftersom lite kom tillbaka och då samma. Man måste våga trycka lite. Hoppas det löser sig för lille Sam.

2008-12-11 @ 22:23:56
URL: http://tricias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0