Söndagspåhitt.

Det är söndag. Och jag gillar söndagar. Det är något speciellt över dem som betyder att man inte behöver göra något alls och trots detta slippa dåligt samvete över att man inte gör något.
Men detta att inte göra något ger mig just nu d¨ligt samvete då jag borde leka med katterna lite, sånt man inte får alldeles så mycket tid som man önskar då man jobbar.
Djuren ger en så mycket, och dessvärre har dygnet alldeles för få timmar så man hinner inte ge dem allt de ger mig tillbaka.
Det kan ge mig ångest. Även om jag nog vågar räkna våra katter som ganska så bortskämda med att vi är hemma mycket, då vi båda älskar att vara just hemma så finns det alltid ngot som man kan ha dåligt samvete över.
har man inte det så skapar man det. Är det inte så?
Så därför tänkte jag ägna en stor del av min söndag till att just pussa lite extra mycket på katterna.
De är ju trots all de sötaste som finns.

Hur känner du, har du någonsin ångest över att tiden inte räcker till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0