Amningshysteri.

Vi lever på 2000 talet men det märks ta mej tusan inte på en del barnmorskor som tycker att amma är det enda rätta, även om tuttarna känns som att de skall sprängas och barnen inte blir speciellt mätta. DET är endå det man skall göra.
Ersättning finns inte i deras värld. OCH det är väl just det som jag tycker är trist med min bvc-dam. Hon e verkligen old school när det gäller just amning o hon har pikat mig några gånger pga att jag ej ammar. Och speciellt eftersom jag är en sk ung mamma i sthlm, här är ju medelålder 35 år för första barnet. Och då är det lite lättare att se mig som oerfaren o kanske lite sådär kroppsfixerad. Well jag bryr mig inte, jag är en bättre mamma än om jag skulle ammat. För dels blev Sam inte mätt, och jag mådde dåligt av att amma eftersom det gjorde så ont och jag ej kan slappna av.
Därför tycker jag att det var bäst för mig och Sam. Och det måste väl vara rätt val för mig om jag känner så?
 Det tycker jag!

Well jag lämnar det med amning nu. Var till bvc idag, svärmor var med... och Sam väger nu närmare 4700 gr och är 57 cm. Wow vad bra att han växer vår älskling. Det känns bra för mig! Sen gick vi o köpte bakelser o mat från fiskdeli som vi ätit. Grymt gott. Ikväll åker svärmor hem, och imorrn får vi besök igen. Alla vill väl se världens finaste bebis såklart.

Nu skall jag mysa med pojken!


Förresten, har du ej kommenterat vem du är som läser i inlägget innan SÅ GÖR det!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tycker att du ska skita i om din BM håller på så.

Detta känns bäst för er, därför gör ni det.

Det är väll lite mer för det där med antikroppar och sånt som man överför genom bröstmjölk som det är lite hysteri med att vara så noga amning tror jag?? är inte riktigt säker på det där.

Men det är ju ett individuellt val, då får dom acceptera det.

Sålänge ni mår bra.



Kram!

2008-11-14 @ 20:05:37
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: Jasmine

JAG LÄSER! Ta hand om dig & familjen, kram.

2008-11-16 @ 07:26:26
URL: http://langtarefterdig.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Skit i henne, det viktigaste är att du känner att det är rätt för er. Om hon fortsätter att pika dig be att få byta, det har man rätt till.

2008-11-17 @ 13:53:18
URL: http://ullabella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0