Den vackraste.

Jag kan knappt sova om nätterna, jag och min sambo ligger bara och beskådar vår vackra son.
Jag kan inte förklara vår kärlek till honom, den är redan större än universum och djupare än de djupaste vatten.
Det är svårt att beskriva denna känsla och bara den som själv har barn kan förstå på riktigt.

Vi var iväg till återbesök på BB idag och skulle kolla så allt var bra med lilleman. Och det var det. Och det är jag evigt tacksam för. Han äter bra. När vi var på BB och jag kämpade med att amma, vilket var det mest psykiskt jobbiga jag gjort ever, eftersom han inte blev mätt trots flera timmars sugande och det gjorde så ont. Mitt humör dalade efter 3 dygn utan sömn och med konstant amning och ändå inte se honom bli mätt. Så kunde det inte fortsätta och när jag såg denna harmoniska gosse äntligen bli tillfreds och mätt på ersättning så var det ett självklart val. När vi lämnade BB i lördags hade han gått ner 10% av sin vikt vilket är vanligt. Då var han nere i ca 3820 (minns ej exakt) och idag 3 dygn senare vägde han idag 4240 gr. Det är en rejäl ökning och bara 40 gr från födelsevikten. Det gör oss varma i hjärtat att lillplutten får i sig mat och mår bra.

Allt går väldigt bra här hemma, han är en så snäll pojke. Han är lugn och ganska så lättberäknelig vad gäller när han äter så man kan lätt förbereda innan. Vi har köpt hem sterilisator och andra redskap och bra flaskor för att underlätta matningen och för att man skall få mera tid till att sitta nära och ge honom mat. Han är bara vaken korta stunder på dagen, men mer vaken mellan ca 23 och 02. För att sedan sova bra igen på förmiddagen. En harmonisk bebis och helt perfekt.

Idag skall lilla familjen ut på en promenad i vagnen. SÅ mysigt. Och hoppas lilleman njuter i stora drag av det han med.
Och lilleman skall minsann få ett namn... vi jobbar på det men det är svårt. Men ikväll förhoppningsvis. Tills dess är det lilleman eller plutten som gäller.

Nu skall jag umgås med min underbara familj. Och krama lite extra på katterna, tyvärr kommer de lite åt sidan nu i början när man ej hittat rutin eller har så gott om tid över. Men vi kliar o klappar dem så gott de går när lilleman sover. Då får vi även tid till att kramas o bara vara nära, det är så mysigt och viktigt.

Nej nu skall plutten få mat och sen blir det vagnen.


(Alla bilder på denna blogg är skyddade, och får ej kopieras)

Vilket är ditt favoritnamn?

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad nyfiken jag e på vad skönheten ska heta:) Jag gillar Manfred...kanske lite gubbigt men jag gillar det:)

2008-11-04 @ 16:06:13
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: karro

vilken stor pojk! Bra det! :)

2008-11-04 @ 16:59:21
Postat av: Elin

Åh vad han är fin!! Stort stort grattis till er! Jag tycker om Teodor och Måns :)

2008-11-04 @ 17:52:53
URL: http://elinmariathornqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Melwin, William och Jonathan tycker jag är fina namn! :)

2008-11-04 @ 18:54:27
Postat av: Linda

Åh så söt och fin han är! Jag förstår att ni inte kan slita er. Jag kan bara försöka förstå hur det kommer kännas. Vi bara väntar och väntar. Det är otroligt jobbigt psykiskt det här. Jag går mellan hopp och förtvivlan, nu har jag inbillat mig att jag är en av dem som inte kan starta förlossning av sig själva... Tyckte du att hans rörelser i magen minskades innan förlossningen? Jag tycker hon sparkar mer än någonsin nu nämligen... Vill ni ha ett gammeldagsnamn eller lite ovanligt? Jag är väldigt förtjust i Liam och Vide.

2008-11-04 @ 19:24:01
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Sophie

favorit namn.. hmm..



Emanuel

Maximilian

Milo

Didrick

Samir

Sam

Sami

Samuel

Walentin/Valentin

Kingston

Leo

Leon

Love

Liam

William

Melvin/Melwin

Theodor/Theo

Vincent

Christopher/Christoffer/Kristoffer



Ett PAR namn :) du kan välja ;D

LYCKA TILL :)

Kram Sophie

2008-11-04 @ 19:36:19
URL: http://skuutti.blogg.se/
Postat av: J

hej o grattis igen!



E l i a s, är mitt absoluta favorit pojknamn.

det skulle våra flickor ha hetat om nån utav dom hade varit kille :) en ny favorit är E l i o t t.

2008-11-04 @ 23:39:38
URL: http://mammajonetta.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Jag förstår precis den känslan när man ligger och tittar och förundras över underverket man skapat tillsammans.

2008-11-05 @ 09:04:01
URL: http://ullabella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0