Ego.

Vi lever på 2000-talet och folk blir alltmer egoistiska. Och det är ju inget negativt om det inte görs på fel sätt, att man kör över någon eller trampar på en massa onda tår.
Men ibland när jag reflekterar över hur jag själv är så måste jag säga att jag är en väldigt oegoistist människa. På både gott och ont. Gott för att jag ställer upp för andra och vill vara andra till lags utan att sätta mig själv före.
Men på ont just för att jag borde tänka mera på mig sjlv, mina egna behov och mig själv som person med egna intressen och åsikter. Annars kan man lätt bli överkörd.

Nu är det inte så att jag tycker mig behöva bli mera ego, men jag skulle vilja bli lite mera go-ing som alla andra typ.
Ett exempel var när en farbror stor mitt i vägen i matbutiken och jag typ ber honom snällt att flytta sig, vilket han inte gjorde. När en dam sedan säger till honom på skarpen så hoppar han till o flyttar sig direkt.

Ja mer så PÅ! skulle jag vilja vara.

Och egoism är väl något positivt, eller har jag fel?

Är du egoistisk? Jag utmanar följande läsare att göra mitt ego-test.

pluttsan, maja, lini, familyspace, cedella, tricia, carpeannah.

Svara på frågorna i er blogg och säg till mig när ni svarat så jag kan kika in.

1. Vad är egosim för dig?

2. Är tjejer eller killar mest egoistiska, vad tror du?

3. Är du en egoistisk person?

4. Vad är det mest egoistiska du gjort?

5. Anser du att dina vänner är egoistiska?

Kommentarer
Postat av: Karin

hum finns nån annan sajt man kan lägga upp klipp på också, men kommer inte ihåg namnet..

man måste lägga upp den nån stans iaf:)

2008-11-24 @ 20:22:37
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Annah - med bebin i magen

Dom ska jag ta och svara på senare :)

Kul! Hoppas bara att man kan komma på några kloka svar :D



Svar: Det känns helt overkligt och lite stress att hinna göra allt som ska göras innan hon kommer. Men det ordnar sig. Hur känns det att vara mamma nu då när det gått ett tag? :D

2008-11-24 @ 21:04:23
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Linda

hallao! Allt e bara bra med oss. Lillan sover 3 timmar, käkar, e lite vaken och sover sen igen. Superhärligt. Hoppas det håller i sig. Just nu är allt toppen och vi är lyckliga över att ha fått en så lugn och lätt bebis. Får sova bra på natten med.

Ska anta din utmaning lite senare hihi. Ha det bra!

2008-11-24 @ 21:58:26
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: pluttsan

hej bruden!, skall oxå svara sen när tiden hängs med ,hmm, nu läser o skriver man i bloggen bara när man har tid ööver, full rulle här...



pöös catta

2008-11-24 @ 22:12:16
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Hannie

Oj, svårt! Men jag ska försöka komma på bra svar! Håll utkik!

2008-11-25 @ 12:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0