Hallojsan.

hej på er nissar!
idag har dagen bara rullat på i ett nafs. Och nyss fick jag tid till att prata en timme med en tjejkompis i telefon. Sam sov så sött på min arm under tiden, lillprinsen. Åh det plingade nyss på dörren. BLOMSTERBUD! Wow aldrig har man varit så poppis som nu, det är Sams förtjänst! Vi var ett dreamteam han, jag o sambon under förlossningen. O tänk att denna lille vackre prins kan göra en så poppis att man får blomsterbud titt som tätt, inte illa!

han verkar fortfarande ha problem med magen,stackarn. Vi har testat med bifidus man byter ut något mål , och minifom droppar. någon som har ngt mer knep? han har lite knip på natten någon timme, men skriker ej hysteriskt utan lugnar sig när han kommer upp i famnen, vad kan det då bero på? Inte bara magknip väl om det blir lugnt efter ett tag? Men så fort man lägger ner honom så blir han ledsen. Ni erfarna, har ni någon aning?

Min familj är på väg hit med god mat, sambon är på jobbmöte en snabbis och jag, Sam o katterna myser här hemma. Dock har jag lite ont i magen nu, det kan kanske bero på alladinasken som spökar i magen. Hooh, fin karaktär man har när det kommer till gottesaker, det slinker liksom ner lika lätt som en ål i brallan. Well det e väl så det skall vara att vara mammaledig, alladinasken är ett säkert kort när magen kniper på mig. :)

Nej om man skulle hinna fixa lite nu som man borde ta itu med innan Sammisen vaknar o skall ha mat.
Kul att ni tipsar ni som läser, det uppskattas. Alla kommentarer är så kul med. Bra jobbat damer o herrar!

Här lite bilder om ni har trist. Från vår dag igår, en drink i baren o en lite sliten mamma. Dvs jag. haha.
Vår solstråle Sam kommer later på bild har ej hunnit lägga över bilder ännu.



Kommentarer
Postat av: Emmeli

Har du provat babymassage? Min bvc-tant sa också att det kunde vara bra att lägga Ellion på mage ibland under dagarna.

Härligt för dig och sambon att få gå ut och äta!

Kram

2008-11-17 @ 20:15:18
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Jag har nog inget bra tips nu när han är så liten. När mina började med välling så var messmör bra att ha i när dom blev tröga i magen. Jag vet inte om man vågar ge det till er lillprins. Hade inte tanten på bvc några bra tips?

2008-11-17 @ 21:19:16
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jag måste ju ändå säga att du ser väldigt fräsh ut för att ha en nyfödd =)

Det där med att sam blir ledsen så fort man lägger honom ifrån sig kan kanske ha något och göra med att han fortfarande tror att ni är samma person.

Läste någonstans att första tiden så ser barnet mamman och sig själv som En individ.

Eller så vill han bara ha närhet, veta att han inte är ensam.

Men finns nog någon som faktiskt har barn som kan ge en bättre förklaring, och tips =)



Hoppas magknipen går över iallafall, måste var väldigt jobbigt som förälder att höra sin skatt vara så ledsen och inte direkt kunna göra något åt det.

2008-11-17 @ 22:51:59
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: pluttsan

om du ge han till lägg så prova så nutramigen, de e dyrt men bra , motvärkar kolik o mjölkallregi, har

sånna fall ett par om du vill köpa billigt, kostar annars 200 på apoteket ...



kramar catta

2008-11-18 @ 15:10:27
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0