Jag är en lika bra mamma.

Jag blir så trött på människor som är så inskränkta. Människor som menar att amningar är det enda alternativet.
Vi lever på 2000-talet och om alternativ finns när amning blir jobbigt så är det bara skönt. Varför ska man känna sig dum för att man ej ammar bara för att andra tjatar om det? Immunförsvaret sitter inte enbart i bröstmjölken och det är inte det som avgör om barnen får förkylningar eller inte. Det är väl bättre att jag mår bra psykiskt, att Sam blir mätt och att jag kan vara sådär lycklig som jag känner mig, det tycker iaf jag. Närheten får han i ändå av både mig o sambon. Och närheten till pappa genom matning. Det är perfekt!
 
Jag är måttligt trött på att folk bryr sig eller pikar mig för att jag ej ammar. Varför är det ens ngt att lägga sig i? Fär inte man göra det som passar en själv mest?

Jag anser att det som är bäst för var och en är också det bästa alternativet för dem.
För mig är det det bästa, och Sam verkar må minst lika bra som ett barn som ammas!

Det sitter inte i bröatmjölken om man är en bra mamma eller inte!

Var o en får göra som de själv vill, men sluta pika och se bröstmjölk som det enda rätta.

Det gör mig förbannad när folk kommenterar mig!


Kommentarer
Postat av: karro

jag tycker det är minst lika bra att inte amma om det är det som känns bäst för dig!!! ingen som ska bry sig om det ju!! min mamma ammade inte mig och jag är helt normal (vad det nu är men du vet säkert vad jag menar :P) så att det skulle bli någon skillnad om man ammar eller inte, det tror inte jag på!! Det är upp till var och en. Så ta inte åt dig från folk som gnäller om det!! jag är helt övertygad om att du är en superbra mamma med eller utan bröstmjölk :D

kram

2008-11-28 @ 20:22:28
Postat av: Fru Evelina

helt rätt gumman, du gör EXAKT som du vill, det är din kropp och sam får med all sannolikhet lika mkt närhet och mys ändå =)

jag förstår faktiskt inte dom som är så småsinta att de tycker att mamman MÅSTE amma. Förr var man kanske tvungen till det på grund av att det var billigt och smidigt, men nu finns det som sagt alternativ. Det viktigaste är att alla mår bra och att mamman inte behöver må dåligt över en sån liten sak!



kram

2008-11-28 @ 21:01:24
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: pluttsan

heej håller med.

har även bytt blogg till

www.metrobloggen.se/pluttsan





pöös o trevlig helg

2008-11-28 @ 21:50:21
URL: http://www.metrobloggen.se/pluttsan
Postat av: Sara

jag ammar (dock inte helammar) men min 9-veckors son har redan haft urinvägsinfektion och förkylningar.... så amningen funkar inte mot allt!!



du gör helt rätt

2008-11-28 @ 22:13:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10610/
Postat av: Cina

Helt rätt av dig. Jag har 5 barn och har bara helammat 1 av dom och kan säga dig att dom 4 som jag inte har ammat har klarat sig alldeles utmärkt, dom har inga allergier, är väldigt sällan sjuka, och är minst sagt lika "förståndiga" och normala som alla andra runt omkring. Så stå på dig, du vet bäst vad som funkar för dig och ditt barn och ingen annan. Kram och ha en härlig helg med Er lilla guldklimp

2008-11-29 @ 01:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0