Jo jag köper vin.

Vi firar ju vår 6 års dag imorrn. Och idag klev jag in på systembolaget, i min blonda kaluffs och med Sam i barnvagnen. Gick och letade upp ett vin, ett lättvin med 7 % i. Vill ej ha ett starkare vin eftersom jag ju såklart INTE är ute efter ngn berusningseffekt, jag tycker bara att ett halvt glas kan vara gott, och lite firarkänsla.

Så jag tog en tetra och ställde mig i kassan.
Damen i kassan sa lite surt

- Legg tack!

Ja visst svarade jag och letade fram det.
Under tiden jag letade så granskade hon mig från topp till tå, och spanade ner i vagnen.

sen när hon väl fick legget så kollade hon på det en evighet.

Ja tänkte jag, jag är över 20 år, jag må se ung ut, men bara för att jag har barn så innebär det inte att jag ej tar ansvar för mitt barn bara för att jag köper vin. det är ju absolut inte så att jag skulle dricka mer en max ett glas, och vi r ju faktiskt två stycken. Jag vet vad jag tål och ett halvt glas är jag helt säker på att jag kan dricka utan att känna mig det minsta påverkad. Och jag skulle ju aldrig dricka så jag känner mig snurrig eller ej skulle vara kapabel att ta hand om vår älskling.

Herregud vad tror äldre människor ibland om en?
bara för att man är ung och har barn så innebär det ej att jag ej kan ta hand om honom bara för attjag dricker ett halvt glas då vi firar 6 år.

är det meningen att man skall få dåligt samvete för att man faktiskt tycker det är gott i kombination med att man är mamma?

Kommentarer
Postat av: pluttsan

trista har fått ersättning sedan första dafen pga min diabetes. sedan pröva vi nan, semper ,sedan nutramigen via läkaren, o nu neocate... den verkar funka, men de eför hon är allergisk. men nutramigen ger de tydligen till kolik barn sade min läkare hon hade, de brukar underlätta då..



barnen blir oftast seg el trög i magen vid ersättnings övergången.. brukar ta ett tag innan de blir bra , speciellt om du ammar med..

håll ut, de kommer gå bättre. se till att ha bra nappflaskor som ej släpper in luft tex . mams ultivent... super bra.. har ett slags ventil oi botten som gör att bebben ej suger i sig luft. finns att köpa på maxi , willys mm.. annars babyland...

de rekomenderar jag verkligen ( mams ultivent nappflaska)



pöös

2008-11-19 @ 23:16:08
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: pluttsan

den funkar lika bra men mams e lika dan o billigare...



då kan de ta ett tag att få igngn magen, ha tålamod...

2008-11-20 @ 07:58:56
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrica

Tråkigt med gamla sura kärringar. Det är ju mig veterligen inte förbjudet att handla eller dricka vin bara för att man har barn. Ta du ett gott glas vin och fira utan dåligt samvete.

2008-11-20 @ 12:05:00
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

haha ja vilka fördomar det finns! du är ju ändå 27(?) så du vet nog bäst själv vad du klarar av och inte!!

2008-11-20 @ 13:16:42
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: karro

min kompis bebis hade samma problem, hon fick tipset att blanda messmor i mjolken, det funkade toppen!

2008-11-20 @ 14:27:32
Postat av: Dorothéa

Grattis på 6 års dagen!!

=)



Å ja.. tyvärr är det sådär, bara för att jag "följer med" sambon in på systemet när han köper några öl till sig själv en fredags eftermiddag, så måste jag ju självklart få "å jasså hon super sig redlös fast hon är gravid" -blicken.

Ja menar hallå?!?



Tröttsamt det är vad det är.

Hoppas ni får en underbar dag/kväll. Kram på dig

2008-11-20 @ 14:48:26
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Linda

haha ja vissa människor alltså, så trött man blir...

Hoppas ni får en mysig dag!

2008-11-20 @ 15:01:50
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ju knäpp, är de någon som har fördomar så är det ju du...

2008-11-20 @ 18:11:01
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Herregud vilka fördomar människor har. Hjälp.

Jo vi mår jättejättejättebra! Är så himla lycklig. :) Hur är det med er? Kram och ha en härlig måndagskväll!

2008-11-21 @ 18:27:12
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Jag igen. Nu är jag trött tror jag. Jag skrev måndagskväll!?!?!? Menar såklart fredagskväll. Kram igen ;-)

2008-11-21 @ 18:28:05
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0