Min graviditet.

Har ju antecknat en del under min graviditet. Här är lite fakta.

Illamående? Inte en endaste sekund.
Trött? japp i början, kunde sova upp och ner ibland.
Ryggont? Nupps faktiskt inte trots dålig rygg.
Molvärk? Från och till, mest i början
Samla på sig vätska? En endaste dag svullnade jag, i vecka 39 tror jag det var.
Blev du stor? Nej fick bara mage, gick upp 13 kg allt som allt.
Hormon/pojkrand? Japps.
Bristningar? En liten dr piersingen suttit.
cravings? Lakrits, choklad o mineralvatten.
Sammandragningar? Ja lite från v 15, helt smärtfria. Började kännas mer kring v 35, men gjorde absolut ej ont.
Onda dagen innan han föddes.
Min hy var? Fin under graviditeten, likaså håret.
Blödningar? japp några.
Sammanfattning: en enkel graviditet faktiskt. Skönt det.

Förlossningen: Var över förväntan och gick snabbt. Började få min första värk kl 07 den 28onde, Sam föddes den 29onde kl 01.44. Hade onda värkar from kl 16 ca. Blödde lite efter kontrollen dagen innan. Och det kom mera blod när värkarna satte in. de fick ta hål på hinnorna på förlossningen, och jag födde fram Sam 3 h efter att vattnet tagits. Fick sys med 7 stygn. Hade ingen bedövning alls. Vilket känns bra idag. Visst känns det att föda barn, men det är den häftigaste upplevelsen i mitt liv och jag skulle LÄTT göra om det. Lätt. Det jobbiga för mig var att jag ej kunde kissa efteråt så de fick tömma mig. Det var psykiskt jobbigt. Och att man är lite öm här och var. Annars är jag riktigt taggad! En bra graviditet och en bra förlossning... och världens finaste och snällaste pojke!

jag är lyckligaste i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0