Pepparkaka o glööögg.

Är det fler än jag som är grymt sugen på julesaker hela tiden? Vart jag än går så doftar det antingen pepparkaka, glögg, , clementiner eller nåt annat. Det värsta vore väl om man går på stan och kommer på sig själv med att man börjar sniffa på en gammal gubbe och tycker han luktar gammal jultomte. DÅ kanske man bör se över sitt julberoende.
Men det är först DÅ och OM det skulle visa sig att man har ngn sådan helknasig blackout i skallen. Tills dess är det fritt fram och sniffa efter glögg tycker jag.
Det känns länge till julen men ändå inte. Kanske är det lite så att man får smaken av klappar när lille Sam får presenter titt som tätt. Han är en riktig poppispojke, mammas lilla moppepojke, eller vad säger du camilla?:)

Idag har jag o svärmor varit ute med vagnen och gått. Det är skönt med en promenad, så man blir av med sin kalaskula någon gång, men det lär ju dröja. Jag kompenserar mina promenader med godis o glass på kvällen. Så det kommer väl sitta kvar ett tag. Well jag måste få äta allt jag avstod som gravid nu istället, eftersom jag ej ammar så har jag ingen annan att tänka på i matväg.





Gillar du pepparcookies?

Kommentarer
Postat av: Linda

haha ja jag känner igen det där med sug efter jul och allt som kommer till. Jag längtar efter att få pynta här hemma och bara mysa med bebis. Gotta på, magen försvinner inom kort. Ha det bra!

2008-11-12 @ 16:56:06
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Camilla

Just det där suget fick jag här på eftermiddagen på jobbet.. ska kika i affärn ikväll om man hittar ngra lussebullar o julmust o allt vad det innebär :) Hoppas man inte stöter på ngn jultomte bara hahah.. du är så rolig!! MOPPEPOJKE it is hehe! Sam är så söt malin! Kram

2008-11-17 @ 16:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0