38 fulla.

idag är jag förvisso i 38+3, alltså man säger vecka 39. Och det är 10 dagar till beräknad dag.
Bebisen är klar att födas, men det kan dröja ända upp till 42 fulla veckor, det är inte ovanligt.
Men det hoppas jag verkligen inte. Bebis fortsätter att lägga på sig ca 30 gr per dag för att klara förlossningsarbetet och miljön utanför livmodern. Men som sagt. Jag vill att bebis skall komma snart... hoppas han hör det.
Har lite värk i ryggen... men inget direkt annat... så vi får se... kanske blir det nästa vecka ändå.
Oavsett är det bara bebis som avgör när han är redo, jag kan i stort sett inte påverka det.


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

åh vad spännande!! där kan vi snacka längtan haha =) gissar på att de sista dagarna är de längsta på ett sätt- det är så nära, så påtagligt!

HOPPAS allt går bra, och att lillen vill ut snart =).

Måste bara säga att det är SÅ kul att du hörde av dig så jag kan följa er!



kram

2008-10-10 @ 12:05:05
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0