back home.

Nu är jag tillbaka hemma.
Bm-besöket gick bra.
Blodtrycket ligger på 110/70 vilket är bra!
Och bebis hjärtlkjud 140. Min vikt står stilla på 74- 75.
Och mitt sf-mått ligger på 37 som sist.
Bebis huvud är långt ner och fixerat.

Bm kände med fingret på tappen.. och den var mjuk och hon kunde känna huvudet.
Det var väldigt ömt när hon kände där och inte allt bekvämt, så hon kände bara försiktigt,
men enligt henne så tyckte hon att det var öppet kanske 1 cm ca. Alltid något.
Men det behöver ej betyda att förlossningen är nära, det kan dröja ännu.
Jag blödde lite i samband med att hon kände... men det är säkert normalt, man är ju så skör.

Så jag hoppas vår älskling hinner komma innan nästa besök hos henne på tisdag.
Men nu börjar det kännas så nära och man blir mer nervös.

Fick en goodiebag av henne med hem med massa blöjor, kläder, underlägg, tidningar och annat smått och gott.

Intog en lunch med en kompis efteråt. Blev god kräftstjärtsallad med avocado och massa gott. En mineralvatten till och en chaite efteråt. trevligt att babbla skit o äta något gott.

Nu skall jag antingen baka scones eller vila en stund. och så leka med katterna såklart. Våra små sötmissar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-10-14 @ 16:47:03
Postat av: Fru Evelina

åh vad spännande! nu är det nära =)!!



haha tack snälla! gå in på hudoteket.se så finns kitet där, kostar 365 och heter i.d newbie kit eller nåt sånt!



nope inte testat idag, tänkte vänta till helgen nu. Men ingen mens än iaf, så hoppet lever!!



kram

2008-10-14 @ 16:48:13
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: pluttsan

du e säkert nära. de säger ju att man kan blöda, då är de nära enl, min läkare...

samt att den ligger låmngt ner o fix. så bör du snart ha din bebbe'



pöös

2008-10-14 @ 17:41:12
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Linda

åh vad häftigt att hon kunde känna huvudet. Det måste ju vara nära nu. Bad du henne att undersöka dig eller var det hennes förslag? Jag tänkte be min barnmorska känna efter, mest för att veta om det är något på gång eller inte.

Så mysigt - nu är det nära för er!

2008-10-14 @ 17:59:43
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0