Bloggträff för gravida.

Det pratas så mycket om bloggträffar hit och dit. Och det tycker jag är ett ganska så kul initiativ.
Jag menar man känner ju så gott som en hel del redan bara genom att läsa deras blogg.
Det skrivs ju mycket privat och allt såntdära nu, och jag är ju inte direkt den som utger för mycket privat.
Man kan ju skriva en blogg ändå, utan att låta hela världen veta ens innersta hemlisar.
MEN just nu är det gravidbloggar och lite modebloggar jag läser. Det liksom intresserar mig mest.
Och jag har märkt genom kommentarer att de flesta som nog läser min blogg är också i samma fas i livet, antingen är de också gravida elller så vill de bli gravida.

När bebis har kommit så har min sambo sparat sin semester så han kan vara hemma med sin familj i hela 6 veckor och det är ju helt fantastiskt för alla parter. jag tycker så synd om pappar som tvingar arbeta igen efter 10 dagar. Jag menar vem vill inte vara hemma hos sin familj och lära känna den istället för att sitta på jobbet och längta hem varje dag?
Jag ser fram emot att vara mammaledig, jag vet att det kommer innebära lite sömn och allt det dära, men jag ser såklart en tjusning i det, och en tjusning i att vakna upp varje morgon och se på vår skatt.
Det ska bli såå fantastiskt.
Jag har en hel del vänner som med väntar barn och det skall bli perfekt att lära känna andra som är i samma sits att rulla vagn med.
Babyrytmik, babysim, öppna förskolor, Ikea, promenader... lekparker.. ja allt vad det innebär.

Nu har nog bebis ett gymnastikpass tror jag... om han ändå ville komma ut och träffa sin mamma och pappa snart... hoppas han kommer nästa vecka.

SKulle va kul med flera gravida som läser, vem ääääär ni?

Kommentarer
Postat av: Dorothéa

Det la sig en liten stund, men ja.. det är ju fortfarande sådär så man bara vill ha ut dem NU!!

Men samtidigt går jag bara in i v.32 imorgon så man vill ju gärna ha kvar dem därinne ett bra tag till =S

Hur man än mår.

Pust.



Huvva.

Hur är det med dig då?

2008-10-05 @ 17:51:37
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Jonetta

hej! jag gillar att läsa din blogg :)

är själv gravid, i vecka 36 strax,

så jag går oxå här o bara väntar.

här även en liten skatt som är 1,5

år som heter Emilia.

trevlig kväll!

2008-10-05 @ 20:01:33
URL: http://mammajonetta.blogspot.com
Postat av: Anna L

Hej! Jag såg NU att jag hade en kommentar från dig. Lite sent av mig, I Know! ;)

Du undrade över när jag började känna sd och dyl. SD hade jag ända från vecka 27 ungefär, men dom var inte så kallade "besvärande" utan dom la av efter ett par sekunder och så.

Men sen i vecka 33 satte dom igång och blev "onda" vilket ledde till värkar. Blev då stoppad av medicin på förlossningen, men sen gick jag med förvärkar ända till jag blev igångsatt (pga psykisk ohälsa just pga alla förvärkar)





Hoppas du ser fram emot förlossningen och allt som här till. Det är en mäktig upplevelse trots att det gör ont.



Lycka till! :)

2008-10-05 @ 20:37:09
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Dorothéa

Näe tack du det vet jag =P

Har vart sjukskriven på 75% sedan v.11 och v.15 vart jag 100% sjukskriven.

Huvva.

Kryckor är det som gäller nu, har en rullstol jag även får hämta ut.. men va tusan någon måtta ska det väl vara.



Snart dags för dig va?!

Härligt.

Vet du vad det är för någonting därinne då, pojke eller flicka?



Mvh Théa

2008-10-05 @ 20:38:26
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Vilken snygg blogg du har!

2008-10-05 @ 21:27:28
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Dorothéa

Ja, en pojke och en flicka =D



Ska bli såå kul. Längtar verkligen tills den dagen man har dem i sin famn.

2008-10-05 @ 21:49:02
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0