Gravid.

Det sägs ju att man kan drabbas av diverse illamående and so on när man är gravid.
Skall se vad som drabbat mig/ eller inte drabbat mig. det är ju dags om 11 dagar så visst
kan jag väl med få mig en törn av illamående, men risken är nog inte så stor tror jag.

Illamående? Inte en endaste gång faktiskt. Skööönt.
Foglossning? Nupps. Ligamentkänningar däremot, men det är inte alls lika jäkligt som i fogarna.
Urinvägsinfektion? Nupps inte det heller. Hoppas jag slipper få någon nu i slutet med.
Extra känsligt humör? Möjligtvis lite, men absolut inte så att jag gråtit för allt och helt plötsligt.
Svårt att sova? Nupps, hade min första natt då jag hade svårt att sova i v 38+0, alltså i vecka 39 och för 2 dagar sen.
Gått upp en massa kilon? Nej inte det heller. ca 13,5 kg och har i princip bara mage, inte gått upp något om överkropp och så.
Sammandragningar/förvärkar? bara normala. Och ännu inga onda så det har varit bra det med.
Nojig? Jajjemen, det kommer jag alltid vara oavsett vad. Man vill ju jämt vara hundra på att bebis mår bra.
Cravings? Jopps, choklad skulle jag vilja påstå.
Dryck under graviditet? Mineralvatten och vanligt vatten, ibland med en skvätt citron i.
Pojkrand? japps, det har jag minsann!:)
Bristningar på magen/lår/bröst? Nej inte nån! Hoppas ej få ngn heller. Den lilla streck jag har vid piercingen,
hade jag redan innan.
Känslig för dofter? Nupps! Tobaksrök luktar illa, men det gör det väl vanligtvis med om det sitter i kläder?`
Påläst? japps jag skulle nog kunna klassa mig som så gott som barnmorska vid detta lag. jag tycker mig kunna
det mesta kring graviditeter, och allt kring. Så fråga om ni undrar nåt?:)
Redo att föda snart? Absolut, lite orolig för förlossningssmärta, men absolut redo att möta den vackraste som finns,
vårt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0