Vecka 40.

Idag gick jag in i v 40. Shit! Det vill säga den sista veckan. det är helt amazing samtidigt som det är skrämmande.
Jag skall bli mamma, vi skall få en familj och en liten bebis att ta hand om. Det är ju helt underbart, men samtidigt så nytt, man kan ju ingenting. man längtar massvis, men är lite rädd för förlossningssmärtan, men jag hoppas det går snabbt och att man slipper ha ont flera dygn i onödan.
Magen känns ikväll extremt trång, och lite öm när man får sig en spark. Fick lite ryggvärk efter bakningen som fortfarande sitter i. jag tror inte att det är ngn förlossning på gång, men kanske händer det ngt med kroppen nu? Det är ju trots allt bara 6 dagar till bf.

En magbild från idag, alldeles nyss. V 40. 39+0


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Vecka 40 ! Helt ortoligt! Nu kan din lille kille komma när som helst ju =D

Jag känner mig också lie nervös faktiskt. Men jag tror att man ska vara lite nervös....det är ju den största och häftigaste upplevelsen. Men när det sate igång för mig med Elina hade man ju inte riktigt tid att vara nervös och allt bara händer. Då tror jag den brevid är mer nervös.

Håller tummar för dig att allt ska gå bra. Som det säkert kommer göra =D Bara med en possitiv inställning är ju hälften vunnet ;o)

2008-10-15 @ 08:51:27
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Linda

ja nu är det näära, tänk att det kan hända när som nu. Det är häftigt. Det ska bli så roligt att se när det är dags. Jag har haft molande värk i 3 dagar nu men fortfarande inget som händer - typiskt.

Ha det bra!

2008-10-15 @ 09:43:57
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Elica

Åh vad roligt, jättefin mage du har =)

Lycka till med bebisen sen när den kommer:)

2008-10-15 @ 18:48:56
URL: http://elica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0