Vilken tidning är du?

Prenumererar ju sedan ett tag tillbaka på Mama, en tidning som enligt mig är perfekt då den inte enbart inriktar sig på välling och kolik, utan hur man som mamma i vardagen kan uppleva lite lyx eller bara få vara kvinna samtidigt som man faktiskt är mamma, och det tycker jag är viktigt. Man är ju fortfarande flickvän/sambo och en egen individ samtidigt som man är mamma och har en livslång och viktig uppgift att ge sitt barn det bästa.
Mama är en blanding av allt tycker jag och därför dimper den ner i lådan varje månad.

Älsklingen köpte veckans NU till mig idag o överraskade mig med den, och det är faktiskt en bra tidning, inte bara bilder utan en hel del texter med tycker jag och en relativt billig tidning så därför funderar jag på om även den skall dimpa ner i min brevlåda en gång i veckan? MJo så får det nog bli.

Tidningar är avkoppling för mig, jag har alltid älskat att läsa tidningar och tar mig den tiden att koppla av.
Vi är ju båda tidningstokiga så det finns alltid något nytt att tillgå i läsväg.
Vad tycker du? Vilken är din favvotidning, eller är det inget för dig?


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag har packat ner mina förlossningspapper. På tillväxt i v36 beräknades han väga några hundra gram mer än medel vid full tid. Men % på sista ULet minns jag inte riktigt...



Ingen i vår släkt har varit stora, och jag hade ingen diabetes eller så. Den enda rimliga förklaringen, enligt alla morskor och läkare, är att jag helt enkelt får stora barn. Både jag och hans pappa vägde runt 3500 g, bådas mammor gick över tiden

2008-10-27 @ 19:24:59
URL: http://meandmymen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Blev nyfiken och letade upp mina papper. Låg alltid strax under översta kurvan på sf, hade 39 i v40. Måste tillägga att jag hade RIKLIG mängd fostervatten och stor moderkaka.

Men nu ska vi se. Tillväxt i v36+0, står ingen % men han beräknades väga 3132 g och referens var 2790. I v41+0, beräknad vikt 5107, referens 3762

2008-10-27 @ 19:32:19
URL: http://meandmymen.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Vet du om det är en pojke eller flicka som gömmer sig i magen? Jobbigt att gå övertiden. Freija kom en vecka innan BF så jag slapp gå och vänta : )



Hoppas att allt går bra när det är dags!

2008-10-27 @ 19:33:39
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Och ja just det, sötsug hade jag som fan. Som tur är påverkar det inte barnets vikt ett dugg :D

2008-10-27 @ 19:36:28
URL: http://meandmymen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Nej, godis osv påverkar inte barnets vikt. Fast det råder otroligt delade meningar om det, ungefär hälften säger ATT det spelar roll osv. Men det verkar helt ologiskt, eftersom att jag knappast var värst av alla jag känner som varit gravida. Min vän LEVDE på sånt för att hon ville gå upp i vikt, hennes barn fick plockas ut för tidigt för hämmad tillväxt.

Så man tror väl lite vad man vill, men jag tycker att det verkar mer logiskt att det INTE påverkar. Jag var inte alls okontrollerad, eller hur man ska säga, men ändå fick jag större barn än någon jag känner.

"Placenta ligger i fundus" står det i förlossningspappret, om det betyder att den låg i framväg är svaret ja :D

2008-10-27 @ 19:46:32
URL: http://meandmymen.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag märkte ingenting av att värkarbetet hade startat. Jag märkte att de var igång först när det kom blod när jag gick på toaletten, då åkte vi in och i taxin började värkarna så att jag kände av dem. När vi kom in så kolla dem CTG-Kurvan och sen hur mycket jag var öppen. Jag var öppen 8 cm. Så de var ju nästan bara krystandet kvar. Hela förlossningen var klar på ett litet kick. Snabbt och smidigt. Sen åkte vi hem från BB dagen efter.

2008-10-27 @ 19:47:57
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: ´Jasmine



Jag prenumenerar också på MAMA, tycker om kändisreportagen & att den känns så "lyxig" på något vis. Lycka till med bebis & förlossning nu, nästa gång jag klickar bild här vill jag att han/hon ska ha kommit ut.



Jasmine & Joline ^^

2008-10-27 @ 19:48:11
URL: http://langtarefterdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0