35 fulla.

Brukar vara inne på en gravidsida och läsa (skojar jag?) om ni trodde det så nej (ironisk) japp det med!
Läser ju allt jag kan komma över! Men det gör nog de flesta gravida skulle jag tippa på.
Hur som helst, jag är i v 36, eller den veckan är pågående. Men jag har avslutat 35 fulla veckor.
Och då fanns det en illustrerad bild på bebis denna veckan.


Sötbebisen!
Idag damp avit på skötväskan vi beställt ner i brevlådan så jag skall duscha o fixa mig, sen skall jag gå och hämta ut den. Minns dock inte riktigt vad den gick på? Hums. Kring 700 kronor tror jag. Men jag vill verkligen ha dne modellen.

Det är inte billigt att ha barn, vår bebisshopping INNAN bebis ens kommit ut ligger på:

Bugaboo-vagn med åpåse och vinterhjul 10 300 kronor.
Kläder närmare 4000 kronor.
Spjälsäng 1000 kronor
Kudde, täcke, örngott, madrass, sänghimmel mm till sängen 1500 kronor.
Skötbord och skötbädd 1000 kronor
Hygienartiklar 300 kronor inkl badbalja.
Babyskydd (skall inhandlas snart) maxicosi som passar vagnen 3500 kronor
Amningskudde och amningstopp 800 kronor
Babygym gärna Tummen 700 kronor
Babysitter 300 kronor.
Febertermometer och badartiklar samt regnskydd. 400 kronor.
Skötväska 700 kronor

24 500 kronor totalt.

Vem trodde det skulle vara billigt att få barn?
Men det är såå värt det och såå kul att handla.
Men sen behöver man inte ha dne dyraste vagnen o så mycket kläder av märken.
Då kan man hålla ner det en hel del.


Kommentarer
Postat av: sandra,melinas mamma<3

hehe grattis till graviditeten :D ååhh saknar ibland förlossningen, var sådan upplevelse verkligen.. :)

hmm jag vet inte riktigt.. jag hade ja knapt förverkar eller sammandragningar alls .. kanske var någon enstaka sammandragning jag hade då i v 36, men inte mycket.. jag fick ju inga värkar fören samma dag som jag födde.. innan dess hade jag inget direkt.. bara illamående och ont i svanken endel minns jag:)

2008-09-18 @ 13:03:39
URL: http://sandriiisch.blogg.se/
Postat av: Linda

oj jag tyckte vi hade handlat för mycket pengar haha eller det kanske blir så mycket när man räknar efter... usch vågar inte tänka på det.. Jag har varit öm på vissa ställen på magen, tror som du säger att det kan bli så när de är där och sparkar eller trycker mycket.

2008-09-18 @ 13:10:50
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Hanna

man måste ju inte göra det så himmelens dyrt...;)det är ju ganska så frivilligt!!!

Postat av: Dorothéa

Tänk dig att handla allt det till två =P

2008-09-19 @ 09:27:17
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0