Det man inte gör saknar man.

har ju studerat på högskola i 5,5 år, är utbildad lärare och stormtrivs, har även läst juridik och sociologi samt lite annat smått och gott. Men jag skulle verkligen vilja läsa till svenska då so-ämnena är mitt utbildningsområde.
Mehn hur skall man nu kunna få möjligheten att studra ytterligare ett år när man lämnat skolan, testat på att jobba, få en shysst lön och helt andra planer i livet?

Pluggtiden för mig var en härlig tid. Jag har alltig haft lätt för att lära och klarat mig undan lätt, och tur är väl det då jag är ganska lat vad gäller disciplinerade studietimmar. De finns inte i min värld. Jag plugga inför tentor o läste på det jag skulle dagen innan, men nå mer var det inte. Men se det gick ju bra. Vikariatet jag hade på skolan blev mer än lyckat, jag blev omtyckt av alla från topp till tå skulle man kunna säga.

Och gud vad de har stärkt mig som människa, jag antog mig, mitt i terminen en klass som en annan lärare format på sitt sätt. Jag gick in o ville forma och göra som jag tyckte verkare bäst. Vilket jag också ganska så radikalt gjorde. Och det lyckades. På bara 3 mån lyckades jag vända en ganska så splittrad och bedrövad klass till en klass med mera indiver och mer självförtroende. Vilket var ett av mina mål. Jag är nöjd.

Kanske är det just det som gör mig så taggad över mammauppdraget, att jag skall skänka så mycket kärlek och sätta upp delmål som jag tror är det bästa för just vårt barn.

Livets resa har bara börjat.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja den är rätt så liten =) men väldigt smidig. Bm tror att den kommer att väga ca 3000-3500 så en normal stor. Hur går det för dig då?

2008-09-02 @ 21:33:59
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Jonna

Godnatt och nana sött ;)

2008-09-02 @ 21:37:56
URL: http://jth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0