Fin sömnrutin.

Jahapp, bli inte förvånade nu men jag sitter och äter frukost och klockan är ett. Känns helskumt då jag brukar äta lunch vid denna tiden, men sömnrubbningen inatt ställde till mina mönster. Somnade runt 01, sen vaknade jag vid halv fem och låg vaken en evighet innan jag nog somnade om vid halv åtta kanske. Och vaknar nu kl halv ett. SUck, hur skall jag kunna somna ikväll då?

Man känner sig helt snuvad på dagen när det blir att man vaknar så sent. jag hade inte ens hört mitt larm. Kanske för att jag satte det direkt efter jag lyckats somna om tydligen.
N'är jag vaknade där mitt i natten så kände jag bebis rörde sig massa, och vid halv sju satte hickan igång igen. Haha. Sötbebis! hickan höll på ganska så länge o jag lokaliserade den till nedre magen... även om jag hoppas så tror jag inte han vänt sig rätt ändå. Men då är det som det är, ngt vändningsförsök tänker jag inte göra, utan då är det ödet som bestämmer att det blir planerat snitt. Så tänker jag göra. Ett vändningsförsök är inte ens säkert att det lyckas, och jag vill inte riskera att vara med om det. Ett snitt fungerar lika bra tänker jag då. jag gör det som gynnar bebisen mest såklart.

Hur skulle du gjort?

Det märks ganska så tyligt att bebis har fasta rutiner. även om sparkar inte är lika kickiga och hårda längre, utan mera sretchande och utbuktande (eller hur man skall förklara) det märks att platsen i livmodern är mindre och det märks på sparkar o rörelser också. Men jag är glad att jag känner rörelser titt som tätt under dagen, det är en trygghet.
Som nu känner jag hur det rör sig hit och dit, vilket det brukar göra kring 13-14 tiden. Sen brukar det vara på förmiddagen vid 10 och på eftermiddagen vid 16-17. Och på sena kvällen. Såklart lite olika från dag till dag, men oftast kan man se ett visst mönster. Myspojken!

Denna blogg har blivit en gravidblogg. Men det är det enda som upptar min hjärna just nu såklart. Det är ju det mest underbara och självklara att skriva om. Så om ni förväntar er en modeblogg, så får ni nog hitta en annan blogg.

Däremot vill jag ha tips om andra gravidbloggar, så skriv gärna adressen om du vet någon.

Nej nu skall jag fixa till mig, måste se om vi skall boka in gäster i helgen på middag eller inte, isf måste det förberedas. Och så har vi lite ärenden ikväll. japp den här dagen lär ju gå snabbt. hon är redan 13.

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Känner igen det där med att inte kunna sova ordentligt och alla timmar som man spenderar med att ligga och stirra i taket för att man inte kan sova... Vi är beräknade till den 4:e novemeber. :)



Ska bli SÅ kul! Känns allt bra för dig?

2008-09-11 @ 13:07:05
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Hanna

skulle bara säga att jag KAN läsa nu! hittade en liten ikon uppe till vä.

orange är den...om man klickade där kom bloggen upp i annat format.

så nu går det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0