Lugg-sugen.

När det börjar bli höst blir jag alltid lika sugen på att göra något med min kaluffs, som at this moment är halvlång lugg, blonda slingor (som behöver bättras på) och lagom längd, dvs ganska så långt, vilket jag gilalr.
Att färga håret lite mörkare, brunare är för många ett naturligt steg på hösten, men det känns inte lika bekvämt för mig.
Om jag skall ta bort mitt blonda så kommer jag känna mig så blev i ansiktet nu när det börjar bli mörkare tider.
och med ett spädbarn hemma inom kort, vilket förmodligen innebär mindre sömn, så kommer man se ännu mer trött ut. Om än lyckligast i världen så kan det nog inte ta bort alla spår av missad sömn, det har jag svrt att tro.
Eller så är det just så att man kommer vara lyckligast i världen och skina igen som en sol även om det är mörkt och trist ute, man har ju ändå sitt kärleksbarn som gör en påmind om att livet är perfekt. Så redan nu i form av sparkar. Även om jag måste erkänna att jag vill att tiden skall gå ...L I T E... snabbare nu.
Åtminstone Oktober kunde få börja Nu.
Mehn, det som då i frisyrväg ligger närmast till hands om man vill förändra sig är ju luggen... Kanske skulle man ta och klippa lugg igen, även om man är riktigt nöjd över att den faktiskt nu går bakom öronen. Gaaahd, jag kommer säkert ångra mig sen.

vad tycker ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0