Vänd dig nu bebis.

vaknade vid 08 av att älsklingen låg och babblade med mig. och mös med katterna. sen var det kört att somna om eftersom jag kände att bebis hade hicka, och då ligger man o känner på det istället. Det är så mysigt, även om man undrar hur mycket hicka som finns i en sådan bebiskropp egentligen? Han hickar ju flera gånger om dagen. Hihi.

har bestämt att sambon ändå skall åka på sin tjänsteresa, herregud det är ju 4 v kvar till bf, och OM det skulle sätta igång just då eller sådär så skulle det vara maximal otur, och han har inte längre än att han kan ta nästa flyg hem. Så går jag be G följa med mig in om jag skulle föda för tidigt eller något sådant, det gör du välle G? Så du kan öva!:)
Nej men jag känner ju människor som skulle följa med mig om det var ngt. Vilket jag inte tror. Men man skall ändå vara medveten om att människor är födda för tidigt. Så man skall ju inte naivt slå bort tanken. Men jag tror det är lugnt.
Känner jag att jag har mer värk o så i början av nästa vecka så stannar han naturligtvis hemma. Det är ju ett viktigt möte, annars hade han inte åkt.

Bebbe ligger ju fortfarande med huvudet upp, och det är inte länge bebis harpå sig att vända sig med huvudet ner eftersom barnet växer och platsen blirinte större. jag hoppas innerligt att det visar sig att bebis ligger med huvudet ner nästa gång jag skall dit. Vill slippa ta ställning till väningsförsök/kejsarsnitt. Vill ju helst föda det naturliga hållet. Men jag tar ju självklart inga risker, utan är det så att bebis ligger kvar så är det så och då får man utgå från det naturligtvis.
jag gör ju det som är säkrast för både mig och barnet. Jag föder oavsett inte i säte. Inte om det är ett stort barn, vilket man aldrig hundra kan veta.

Nej dags för frukost, och sen läsa en sväng. Trist väder, men skall iaf ut o lämna filmen. och så skall jag ta en lååång dusch. vad har ni för planer idag?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken vecka är du i nu? v 35, eller? Såg att du varit inne på min blogg så jag kikade in här ;.)

Jag är i v 33 och de tror inte att hon kommer vända sig. Fast det beror ju såklart att de på ultraljudet såg att hon låg som en fällkniv. Har du gjort sent UL? Vi får hålla tummarna att de kan vända sig... Lycka till!

2008-09-10 @ 10:55:36
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Caroline - Adams mamma

oj, ska dom inte göra vändningsförsök snart då? för deet är väl svårt när dom är så stora eller?'

Adam vände sig i vecka 28 typ men fixerade sig inte helt fören vecka 36 tror jag det va:)

2008-09-10 @ 11:35:05
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Caroline - Adams mamma

jo det är sant, det är svårt att veta innan man har gjort det också.. Men man hör ju så mycket om allt, dåliga förlossningar & hemska saker så man får nog lyssna på sig själv istället :) Det går nog bra vilket som..



nej precis, adam låg över tillväxt kurvan men på tillväxt ultraljudet va han 5% mindre "än normalt"..

2008-09-10 @ 11:42:07
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Caroline - Adams mamma

han låg precis över den översta tror jag, BM blev iaf orolig för jag är så liten.. men det var ingen jätte bebis där inne & efter det sjönt magen ner på mitten kurvan haha..

2008-09-10 @ 12:25:50
URL: http://carr0s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0