Tulpaner.

Tulpaner är så vårigt tycker jag, så jag och Sam tog oss upp till torget och köpte två buketter med lila och gula blommor. Jättefina. En bukett till köket och en till tv-rummet. Sådär lagom fint och påskigt tills mina föräldrar kommer imorrn.
Man hoppas ju på ett välfyllt påskägg med godis med från sambon *fniss* Han vet ju hur barnsligt förtjust jag är i sådana påskigheter så jag brukar få ett fint ägg med godsaker. Och så måste Sam få ett med såklart, kanske inte med godis då men något annat fint.

Sam vilar i vagnen, och jag försov mig imorse till läkartiden, bad att få rådfråga per telefon med läkaren var mycket otrevlig och sa att jag minsann skulle avbokat tiden om jag visste att jag ej skulle komma, huh, jag försov mig! Sedan vägrade hon svara på frågorna jag  hade. Riktig surkärring. Men Sam sov bra inatt, och han har kvar sin hosta och lite snor, men han verkar ej vara sådär jättebesvärad av den så jag hoppas att den kommer försvinna av sig själv, är hostan kvar efter påsk bokar vi nog en ny tid för att bara kolla den, men jag har hört att hosta kan sitta i länge på små barn, ngn ni känner till?

Sam tycker om att plaska med händer i vasken, och vi har det som en tradition efter att han ätit, smidigt och bra.
Testade kalvkött och grönsaker idag vilket han inte tyckte om, det mesta annat går ner och det tar nog några dagar innan det går ner det med, om han nu tar det ngngng. Vi måste dock byta till större hål på napparna så att han får i sig maten snabbare då vi märker hur otålig han börjar bli med att suga på flaskan. Stora killen, han är kravmärkt! ;)

Nej nu skall jag fixa lite, bilder kommer senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0