Magen.

Sam sover ju alltid bra på nätterna, och har i stort sett alltid gjort. Så vi är lyckligt lottade och skönt för vår älskling att han får sova så tryggt och skönt. Men igår gjorde jag nog tabben att ge honom mat vid tolv när vi gick och lade oss, och jag märkte att han liksom vände och vred sig och vaknade till... han verkade hungrig, och oftast testar man ju med det. Eller jag iaf. Så det gav jag, och lade ner honom igen, men han vände och kom ej till ro riktigt. Och så blev han ledsen och började skrika sådär ledset... vilket han alldrig gör. han spände sig och vred sig som en ostbåge, och pruttade lite... så det var ju magen som såklart var full... och han har ju redan trög mage... inte lätt att vara full av mat och inte få ut något alls (han bajsade ju på dagen men det var ganska så hårt) och stackarn det sp'nde ju i magen. Så han var sådär ledsen i en timme kanske innan jag fick honom att somna om. Stackarn! 

Man är ej van att han gråter/skriker sådär.. och man blir maktlös. Men jag hoppas att vi kan komma på ngt bra sätt för honom att magen kommer igång bättre. Det går ju oftast bra, men lite trögt så vi brukar köra katrinplommon på gröten. Men sen är det ju den sablans maten där det är morötter i allt som liksom stoppar upp. Och gröten i sig också. Men man vill ju ej ge massa massa katrinplommon och päron heller, för det vet man ju själv kör runt i magen. Svår balansgång.

Vet ni någon mat som är lite lösande, men inte körig i magen liksom?

Han sov iaf som vanligt sedan från 01 till 07.30 så det var ju bra, det verkade lugna sig med magen sedan när han inte spände sig lika mycket. Älskade barn!!!


Kommentarer
Postat av: Jill

Klart du ska ge honom katrinplommon å päron :) han måste ju få ut det. Eller så köper du laktulos på apoteket å ger honom 4-5 ml på morgonen så kommer det ut några timmar senare :) fungerar kanon på T när han är lite hård å trög.

2009-08-18 @ 12:18:18
URL: http://theodorthebaby.blogg.se/
Postat av: Emma

Lija brukar också bli väldig trög av vällingen bland annat. Jag är inte heller så förtjust i katrinplommonen så jag har märkt att det funkar bäst med mycket vätska.

2009-08-18 @ 13:54:45
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0