Fix.

Gud nu känner jag mig nöjd skall du veta där uppe på de små rosa fluffiga.
Nu har jag lagt över en massa bilder från mobilen till vår externa hårddisk, samt en massa söta filmklipp på Sam från nyfödd tills nu, eller tills augusti närmare bestämt eftersom jag haft fullt i mobilen så har jag ej kunnat filma mer, men nu så! Det känns iaf skönt och säkrare att ha dem där nu så man förhoppningsvis har dem där om det skulle bli ngt vajsing med mobil eller dator. Så det har jag gjort. Samt satt in massa bilder i Sams babybok och fyllt i lite nya datum. Bland annat att han helt och hållet tar skeden, tar mat i tallriken och för den till munnen och äter. och maten hamnar i munnen med, så skeden är på rätt håll. Tadam! Grymt ju! Det är viktigt att skriva i sådana saker, för fluffs så går månader och dagar ihop och så har man glömt när det var på ett ungefär. Och hur trist är inte det då!? Jättetriiist! Sen har jag även hittat lite kort som skall in i babyalbumet som S fick av morbror med tjej när han var ca 2v. Man hinner fast ändå inte liksom. Men imorrn skall jag nog ta itu med det med, OCH hämta upp mera tomtar från källaren. Wehaaa. När jag och lilleman gick dit ner i em för att kika gosedjur som var mina när jag var liten, så hittade vi tomtar och julsaker som vi trodde tjuvar tagit vid inbrottet! Så glad man kan bli! Så det skall fixas imorrn förutom lekbesök. Och sedan då bilderna. Och just ja, slå in klappar som jag påbörjat. Men det är ju ingen panik med det. Det är mycket man skall hinna. Och vilken himlans lycka att Sam är så harmonisk och trivs i sitt rum, där han sover från 19. Oftast utan minsta pip och vaknande fram till klockan 06. Då hinner man iaf fixa lite på kvällen innan man skall sova. VILKET jag borde göra SNART eftersom jag var så jädrans trött imorse. Somnade ju vid 00 igår, to LATE! Men senast halvelvaamienteringthebed!

Tusanvadsköntdetkännsatt hafixatdetta!
Jag är så glad.
Det är lätt att sådant blir liggandes annars.

Dock en fråga: Någon som vet i vilket format man skall konvertera mobilfilmsnuttar så att man kan lägga över dem till en cd-skiva, eller bränna dem snarare, och se dem i dvd-spelaren?



Sam i vagnen julen 08



Sam gåendes på julmarknad -09




Kommentarer
Postat av: Evelina

stora killen!!

tänk vad tiden går =)



ja jag fotar nästintill bara med systemkameran nu, det är SÅN skillnad på kvalitet!

man kan inte filma med 450 d, men 500d går det!

2009-12-08 @ 22:21:49
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Tack så mycket.

Jadu..jag är inte så inne med det där, det sägs att vissa kamerer går det att filma med.

Men den vi har går inte att filma med vad ajg vet om iaf :P

2009-12-09 @ 01:46:31
URL: http://hanneler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0