Pratkvarnen Sam.

Sam är en riktigt pratkvarn, det bara ploppar ut "ord" ur munnen på honom. Är det inte ord så är det jabodabodabodabo och andra söta läten. När han äter min mat som han verkar gilla, skönt är ju det. Då låter det Mmmmmm som i marabou, hela hela tiden. Haha och han är fullt koncentrerad på att äta. Haha. Sötnisse!

Andra ord han säger är Baj, som då är bajs.. och då pekar han på blöjan och skrattar... sedan säger han Buu och pekar på spöket Laban boken som har ett spökläte och sedan säger han Bää bää när det är Bä bä vita lamm vi skall läsa. Han förstår så mycket, nästan allt jag ber honom hämta som är synligt förstår han, och massa annat som man inte tror att de förstår, men de gör dem allt.

och en sak som jag förstår är att ett sprisskydd måste beställas hem nu nu. När jag kokade vatten på innerplattan så hade Sam satt på en annan ytterplatta utan att jag märkt det och satte sedan fingret, en stund efter... på det vita utanför plattan, men det var ju såklart också varmt. Puh! Tur att det inte var en jättevarm platta han satte fingret på! Lilla hjärtat! Vi spolade med kallt vatten så det verkar ej ha blivit någon blåsa. Men ändå. Stackare. Det är så lätt hänt att de bränner sig på en varm spis, och Sam är så snabb med att vrida på knapparna på spisen. Även om vi har barnsäkert så går det ju att vrida på när man lagar mat och jag brukar ha koll... men uppenbart inte nu. Dumma mig. Men tur i oturen så gick det ju smärtfritt. Sötnosen. Vad dum man känner sig. Det är många törnar man skall gå igenom som mamma.

Nu skall det duschas, och sedan är det Ullared. Skickade nyss iväg en beställning med brickor till ett halsband som jag skall bära runt halsen med texten Älskade Sam på. SÅ enkelt och så rätt!




Härifrån

Kommentarer
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

Tack så mkt =) min son är född 10december -08 så han fyllde precis ett år! vad händer hos er en kväll som denna? kramis

2009-12-14 @ 20:18:34
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Nina

å va köpte du på ullared? krams

2009-12-14 @ 23:31:12
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Han gör det va :D Den är ju jätterolig :) Men Chloe är lite skeptisk mot den ännu :D

2009-12-15 @ 11:49:50
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0