Sandbilen.

Sam ligger och sover på balkongen, precis is amma sekund som jag skulle gått ut på promenad så kände jag hur det var rejält smöblandat ute och bestämde mig för att fixa inne istället medans Sam sover nerbäddad på ballisen! Perfekt! Han har snart sovit 1,5 h och jag hoppas han får sova en stund till,men allt tycks bero på en sablans sandbil som väsnas. Grrr. Skall nog ta och kasta ett rått ägg på den *morra* Men ännu så sover Sam trots allt ljud. Och det är nystädat och fixat, redo för att få besök av en god vän om en timme, det skall fikas och babblas. Var ett tag sedan vi sågs så det skall bli skoj.

Sambon verkar ej ha reagerat ngt på vaccinet, han mådde ok imorse till skillnad från mig när jag fick det, då mådde jag febrigt på mrogonen efter men sedan släppte det på kvällen, skönt. Däremot hade det varit en del borta från jobbet idag.

Jag sitter och spanar lite julklappar till Sam, till sambon vet jag redan, han är ganska så lätt... vill typ bara ha en sak! Haha. Och till familjen det skall jag med ta itu med, har iaf lite ideer. Men vad jag själv önskar mig har jag typ ingen aning om.

Oh just ja, har ju glömt det bästa av allt. Sam sov hela natten i sitt egna rum inatt. Helt galet bra ju, bara 2a natten. Han somnade vid 19, vaknade till lite men somnade om vid 20-21 och sov till 06 då han fick välling i vår säng. Fantastiskt bra! Dock är jag tröttare än ever haha, vet ej varför eftersom jag sov bra, kanske inte lika bra omedvetet eftersom Sam inte sov bredvid i hans säng. Det kanske är en ickemedveten inställning hos mig med såklart. En typ av separationsångest gissar jag på.

Också det här med att inte säga nej nej till sitt barn hela tiden. Hur gör ni med det? De flesta ettåringar pillar ju på saker som kasnke inte är de bästa att pilla med, typ lampor, och saker som de kan komma åt. Och jag känner att säga nej hela tiden det känns inte kul och enbart tjatigt trots att det såklart inte är ok att leka med saker som inte är så barnvänliga. så istället för att säga rakt nej (om det inte är nödvändigt) så brukar jag lyfta bort Sam och ge honom något annat att leka med och hålla i. Så istället för att enbart säga nej och inte ge något som kanske anses som bra, och postivit - det vill säga en JA - titta här vad du kan leka med istället - sak, så gör jag så och det verkar funka. Vill ju inte tjata om nej nej nej jämt, hur skoj är det och hur mycket mera busig blir inte bebbe då?'
Det funkar bra för oss. HUr gör ni?

Nej nu skall jag lägga mig på sängen bredvid våra två gosiga hårbollar!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Denice- Hampus mamma

härligt! :)

Jo vi mår bara bra, full rulle här hemma dagarna i ända, inte en lugn stund, men jag älskar det:)

2009-12-01 @ 17:21:50
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Tackar tack :D

2009-12-01 @ 20:58:33
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Anonym

thanks:)

nej jag gjorde ju inte det.. dudå?

2009-12-01 @ 21:05:41
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0