Duktiga pojken.

Nyligen hemkomna från BVC, det gick bra idag. Sam väger nu 6490 gr och är 64 cm lång. Han har växt bra sen den 18/12 då vi var där sist och han väge 5770. stora killen.
Sen var det dags för första läkarbesöket, vilket visade sig vara samma människa som under läkarkollen imorse, whoops lite pinsamt. men hellre kollar jag en gång för mkt. Jag trodde ju det var ngn annan som skulle utföra denna kollen nu hos bvc. Well well.
Hon frågade mig om han låg ngt på mage, och jag sa att han inte gillar det, och att jag därför varit lite lat med att göra det. Men att jag istället har liksom lekt flygplan med honom så att han håller upp huvudet på det sättet. Men så testade hon att lägga honom på mage och vips så höll han upp huvudet länge, och stötte sig på axlarna, så han såg inte alls ledsen ut då och höll sig uppe länge. Han var jätteduktig och stark sa hon, vårt lillhjärta han är så fin. Och växer så det knakar det är bra det.

Nu kommer snart sambon hem, tänkte först ta mig en snabb sväng till gallerian när han kom hem o köpa en anteckningsbok där ajg tänkte skriva ner lites smått vid läggdags varje dag om Sam gjort ngt speciellt under dagen and so on. Man glömmer ju så fort. Men jag väntar tills imorrn eftersom Pop har sin rea då!:)

Nu lagar jag fläskfile och klyftpotatis med kronärtskockor och röd lök. Hoppas det blir gott. Sam sover så fint i babysittern som jag har bredvid i köket. En bit bort från matlagningen förstås. Nu skall jag skynda mig att fixa klart maten tills mitt stora hjärta kommer hem.

Vårt älskade barn.

Kommentarer
Postat av: emelie för overallt.blogg.se

vilken gullig header! :)

2009-01-07 @ 19:37:47
URL: http://overallt.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja PoPs rea vill man inte missa! Har redan vart där och fyndat ett par bodies till halva priset bl a. Sedan slank det ner en del till ordinariepris med. Hoppas du hittar något snyggt som vi får se.

2009-01-07 @ 21:37:47
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0