Flygande gröngöling.

Var en snabb vända ett ärende imorse och på väg hem tänkte jag kika in på barnhörnan för att se om de hade ett lektäcke till Sam. Tyvärr hade de inte det, men jag hittade två hoppisar. En stor grön myggliknande sak som Sam tyckte var kul att kika på. Och en liten trähoppis som jag hängt i hans fönster.

Tog fram hans nya Mairo-filt och lade honom på den, höll upp hoppisen och lade elefjanten o lite andra leksaker vid honom och så lekte vi en stund där innan det var matdags. Han tyckte det var mysigt att ligga där och prata med mig, och inte minst jag tyckte det var supermysigt! Vår älskling!!

Sen precis innan jag skulle ge honom mat så lade jag honom på mage för att han ska öva rygg och nacke sp han blir starkare i de musklerna och orkar ligga mer på mage. Det gick jättebra och man märker verkligen att han blir starkare och håller sig uppe längre stunder. Han är verkligen duktig och stark för att vara 2,5 månad, Vår gullbebis!

Igår var A och M här och fikade. Det var trevligt. Och det var första gången de såg honom och de tyckte han var så med och vaken. Och det är han verkligen. Han är så nyfiken och vill vara med hela tiden nu. Samt att han har jättebra ögonkontakt och man får sån himlans respons när man gullar och pratar med honom. Finaste finaste Sam.

Ett avi har kommit idag med, jag tror det är väggorden! Jippie!Får dock se om jag pallrar mig ut med vagnen i snön idag, jag kan ju lika gärna vänta tills imorrn när jag ändå ska och handla en massa leksaker och en lekfilt till Sam när min stora älskling kommit från jobbet! Hans rum kommer vara överfullt med saker om jag känner oss rätt, men sam skall få allt han behöver i lekväg när han är såhär liten. Och han skall få såå mycket kärlek och trygghet vi bara kan skänka honom. Det är viktigt med närhet och kärlek för att han skall känna sig trygg anser jag! Och det skall jag ge honom hela livet såklart, men jag tror mycket av grunden läggs när de är små, får de mycket kärlek och självförtroende nu när han är liten så tror jag att han kommer känna sig tryggare i sig själv när han är äldre med. Eller jag hoppas att det kommer vara så. Vad tror ni?

Nu sover Sam i mitt knä och jag tänkte passa på att surfa runt på lite heminredning bland annat till Sams rum!

Kram kram!

Skall hinna lägga upp lite nya bilder senare!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Tack så mkt !! Ja visst är det underbart :)

Hon är 10 månader, din lilla sötnos då?

kram

2009-01-19 @ 19:47:58
URL: http://nathaliebrundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0