Mamma är nog mest rädd.

Idag är det antagligen vaccinering. jag tror det, men är inte bombis eftersom bvc inte skrivit in just vaccinering i hälsokortet.
Well det återstår att se. Till viss mån hoppas jag att det inte är det, eftersom jag är så oroad över sprutor, och vill absolut inte att ngn elaking kommer och ger min älskling sprutor. (ja jag vet att det är till ett gott syfte såklart) men jag blir så ledsen när Sam är ledsen, ja det är väl typiskt mammigt det där antar jag, eller ni andra, är ni sådana supermamas som liksom inte tycker att det är ett dugg jobbigt?

Men å andra sidan hoppas jag ju att det är idag med, jag kommer ju inte undan det och då lika bra att få det överstökat.
Det tar ju som sagt bara några sekunder och sedan är det klart. Hoppas Sam slipper några biverkningar iaf, men de kan ju bli lite gnälliga och få feber i några dagar, vet ej vilka de andra biverkningarna är? men hoppas hoppas att han slipper några alls vårt gull.

Well jag skall vara där vid 13 och tycker att tiden segar sig fram, Sam sitter i babysittern och sover... han fick messmör i nan:en på morgonen för han har fått åtskilliga bifidusmål några dagar och magen är ändå så spänd, får se om det hjälper, någon av er som testat messmör och vad tyckte ni om det?

Well dags att piffa upp sig, och göra en snygg frisyr och klä sig extra snyggt.. ALLT bara för att reta upp bvc-tanten ännu mera, hon gillar inte mig ett dugg och stirrar alltid på mig och min klädsel... inte för att hon säger ngt men ändå. Man märker när någon spanar in allt man har på sig. Samt att hon alltid kallar Sam för Polarn pga att han alltid har polarnkläder på sig. (Därför skall jag göra mig extrasnygg och vara extra trevlig idag) Bara för att liksom. Jag vet jag är konstig, tycker bara om att liksom vara FÖR mycket mot människor som inte kan ta en för vad dem är, och för sådana äldre damer som tror att man inte kan ett skit!

Thats it.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag var riktigt nervös innan Max fick vaccinet men det gick kanon =) Han skrek bara till lite men tröstades snabbt av nappen. Sen fick han lite feber på kvällen men annars var det inga biverkningar =)

2009-01-26 @ 12:34:33
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: karro

messmor ar det basta knepet!

2009-01-26 @ 13:22:59
URL: http://london-flyga.blogspot.com
Postat av: Linda

hahaha, jag e likadan! om någon stör sig på att man har snygga kläder osv fortsätter jag bara att klä upp mig och e super trevlig!

kram på er

2009-01-26 @ 16:04:41
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: Elin

Tack så mkt :) Är ett normalstort hus. Enplans villa på 130kvm typ :) Hur bor ni? :)

2009-01-26 @ 18:11:24
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Molly

Hej!



Måste bara säga att jag har hört att man INTE ska ge messmör innnan de är ett halv år gamla, eftersom att det är för mycket salt och spcker i det än vad de borde få i sig! Så att du vet!



Håller med dig om att "mamma var mest rädd" vi hade vaccination igår med!

2009-01-27 @ 07:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0